Re: Seisontavakuutus ad hoc
Vakuutus on otettava kun pyörä siirretään omiin nimiin.
Vuodenaikahinnoitellussa vakuutuksessa ei palauteta mitään, vaikka pyörä otettaisiin pois liikennekäytöstä.
Jos pyörä on poistettu liikennekäytöstä, se voi jatkua niin ja maksut alkaa juoksee vasta kun ottaa liikenteeseen.
Jos haluaa vielä tänä vuonna ajella, niin ottaa seisonta-ajallisen vakuutuksen josta katkeaa maksut kun ottaa pois liikenteestä.
Sitten toi säilyttäminen muualla kuin kotiosoitteessa joko onnistuu tai ei.
Mulla on riittänyt aiempina vuosina kun on ilmoittanut missä osoitteessa pyörä on, tarkoittaen siis sitä, että vakuutus korvaa jos jotain käy. Pääsääntöisesti tykkäävät että laitteet on kotiosoitteessa.
Nämä esimerkit IF-vakuutuksella ja kuudella eripyörällä, sijaintina Kouvola.
Variaatioita voi tietysti olla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Lainaa:
pupu kirjoitti
Ei ole enään moneen vuoteen tarvinnu ilmoittaa/selvittää, missä sitä pyöräänsä säilyttää...
Tämä muinainen velvoite, tais lakata jo viime vuosituhanteella :dunno:
Eipä sitä tarvi muuta tehdä, ku liikenteestä poisto ilmoitus Trafille, sieltä menee sit tästä tieto v-yhtiölle.
Mun piti muutama vuosi sitten ilmoittaa kun pidin tuöpaikalla pyöriä talvet.
Tähän vaikutti se kun kyseiseen rakennukseen oli pääsy useammalla henkilöllä.
Ja siis itsehän kysyin ennakkoon, että onko merkitystä.
Lainaa:
Zen kirjoitti
Omistajanvaihto onnistuu ilman vakuutuksen ottamista. Ainakin mulla onnistui vuosi sitten OPeen kanssa.
Ostettaessa pyörä oli poistettu liikennekäytöstä. Kävin konttorilla rekisteröimässä sen omiin nimiini, ja sanoin että vakuutukseen laitan sitten keväällä jos sopii. Sopi. Jos pyörä ostetaan liikennekäytöstä poistettuna, niin vakuutusta ei tarvitse ottaa omiin nimiin ottamista varten.
OPeella ei taida seisontavakuutusta edes olla tarjolla, ympärivuotinen on halpa muihin verrattuna ja vanhaan pyöräänhän kaskoja ei edes saa vaikka haluaisi. Ainoa vaihtoehto on ympärivuotinen pelkkä liikenne.
OPeella ympärivuotinen 370e, Iffilllä 620e.
Kesällä kun hommasin ton CB:n niin kyllä se vakuutus piti ottaa.
Maksut lähti käyntiin vasta kun otti takas liikenteeseen.
Noi vakuutusmaksutkin on mennyt mulla just toisin päin, eli IF:llä huomattavasti halvemmat.
Mutta kuten tuolla aiemmin sanoin, niin poikkeuksia varmasti on.
Lainaa:
Kaj kirjoitti
Yllättävän moni haksahtaa ympärivuotisiin, laiskuuttaanko?
Iffin seisonta-ajallinen ylivoimaisesti edullisin tapa vakuuttaa, turhasta en halua maksaa.
Harrikassa 93€/vuosi. Ei viitti puljata.
Honda taas lähtee seisontaan kuukauden päästä.
Lainaa:
J@ck kirjoitti
En saa mitään tolkkua, vaikka kolmeen kertaan luin..
Osittain jo selvensin tota aiemmin.
Eli rahaa ei palauteta vuodenaikahinnoitellussa vakuutuksessa, vaikka pyörän ottaa pois liikennekäytöstä.
Jos pyörää ostettaessa pyörä on poistettuna liikennekäytöstä, niin se jatkuu samalla tavalla niin kauan, kunnes se otetaan taas liikennekäyttöön.
Itse olen säilyttänyt pyöriäni tiloissa, joihin on pääsy useammalla henkilöllä ja ehkä juuri sen takia on pitänyt ilmoittaa säilytysosoite, tai sitten se johtuu minusta.
Selvensikö tuo, vai yritänkö vielä?
Ei toi suomen kieli aina onnistu niin selkeästi kun oon niin vähän aikaa sitä puhunut.
Lainaa:
J@ck kirjoitti
No vaan kun palautetaan, ota selvää.. On 100 % eri käytäntöjä, oma on "palautuksessa" parhaillaan ja oli sitä myös elo-syyskuussa kuukauden päivät.
Niin eli ymmärsit kuitenkin. Olen puhunut omasta kokemuksesta ja maininnut itsekin tuon että on eri käytäntöjä.
Ja hei, jos on tyytyväinen vallitsevaan tilanteeseen(maksut omasta mielestä ok), niin miksi pitäisi kysellä muita yhtiöitä...
Oliko muuta?