Mikä siinä on niin vaikeaa.....
Olen netin, Youtuben ym. avulla itseoppinut BMW-mekaanikko :grin: Eli öljyt, bensansuodatin ym. perusjutut onnistuu. Tosin toimenpiteen suositusaika pitää kertoa vähintään kolmella :)-
Mutta välillä iskee laiskuus ja mm. venttiilin säädön yhteydessä pyydän huoltokorjaamoa tekemään töitä, jotka itsekin (ehkä) osaisin.
Mutta luottamus valtuutettuhin huoltoihin on hieman kärsinyt. Kolmisen vuotta sitten huolto oli jättänyt alavesiletkun klemmarin auki ja jäähdytysnesteet tulivat motarilla ulos. Ns. kylmä rengas hetken aikaa "siellä", kun pelkäsin konerikkoa. Onneksi ei tullut. Reklamaatio huollolle ja satasen verran hyvitysrahaa käytettäväksi.
Kaksi viikkoa sitten pyörä sammuu 30 metriä ennen huoltoaseman parkkiruutua. Ei käynnisty. Epäilin bensansaannin ongelmaa. Onneksi vakuutukset kunnossa ja Ifin kyydillä pyörä Tampereen Heinolle. Tietynlaista varjelusta asiassa. Tampereelle vajaan tunnin ajomatka. Muutamaa viikkoa aiemmin olin jutaamassa Huurteen matkassa Jäämeren rannalla :thumbup: Olisi ollut silloin valtuutettuun huoltoon vähän pitempi matka.
Eilen sain varmistuksen vian aiheuttajasta, josta oli jo epäilys, kun pyörän jätin Heinolle siirtyessäni VR:n asiakkaaksi. Bensansudattimen klemmari oli pettänyt (jäänyt kunnolla kiristämättä?). Bensansuodatin vaihdettiin viime syksynä venttiillien tarkistuksen yhteydessä eli n. 5 tkm sitten valtuutetussa huollossa (ei Heino).
Onko minulla ollut vain huono tuuri, kun molemmilla edellisillä huoltokerroilla mielestäni huollon laiminlyönnin jälkeen matka jäänyt kesken? Vai oliko tämä viimeinen edes huollon piikkiin laitettava asia?
Tällainen vuodatus.
Onneksi tuli viime syksynä hankittua tuo pikkupyörä ja sain tässä välillä RP:n ajettua silläkin. Ja olkaa varovaisia ainakin yöaikaan. Muutaman kerran piti porojen, hirvien ja jänöjussien vuoksi jarrutella. Onneksi oli kiinan ledit :thumbsup: