vertzu kirjoitti
2007-2008 vuosimallin R1:ssä ei mahdu pyörimään kunnolla nämä nykyiset isot takarenkaat, esimerkiksi pirellin 200-leveät ja dunlopin kr108. Tämä siis silloin, kun on kyseessä vakioketjut ja vakiorattaat. Vakiorengas on 190/50 ja 190/55-profiilinen mahtuu, ainakin jos vaihtaa eteen piikkiä pienemmän eturattaan, mutta tilaa ei jää liialti. Itse olen korjannut tämän vaihtamalla 2-lenkkiä pidemmät ketjut (rattaat edessä -1 ja takana +2 piikkiä). Näin sinne tulee lisää tilaa ja ei ole vielä tullut rengasta vastaan, joka ei pyörimään mahdu. Tilaa siellä on kuitenkin samanvuotiseen suzukiin nähden selvästi vähemmän.
Tuo viritys on muutenkin pyörälle ratakäyttöä silmällä pitäen hyvä, sillä vakiovälitys on aivan liian pitkä ja perän jatkaminen 2-lenkkiä pidemmillä ketjuilla tekee pyörästä rauhallisemman ja vakaammin ajettavan. Mielestäni 6" takavanteelle ainut oikea koko on tuo 200/60 pirellillä ja dunlopin 195/65. Nuo 190/55 ja vastaavat eivät mielestäni ole profiililtaan läheskään samoja ja koen itse ajettavuuden merkittävästi heikommaksi.