Etupää täristää ja pomputtaa
Osaisikohan joku neuvoa aloittelijaa, mistä mahtaa johtua etupään pomputtaminen? Pomputtaminen alkaa noin 90 km/h vauhdissa, alle tuon niin pyörä kulkee kuin raiteilla. Pyörä tärräsi niin julmetusti, etten uskaltanut nopeutta nostaa edes sataseen. Voiko epätasainen painotus saada aikaan noin voimakkaan reaktion tietyn nopeuden jälkeen?
Jarruttaessa jarru ottaa epätasaisesti kiinni, eli jarrutus on sellaista nykivää. Voisikohan tuo olla liitoksissa ongelmaan? Kenties vääntynyt jarrulevy?
Pyörä on Virago 535 vuosimallia 93.
-Luz
Re: Etupää täristää ja pomputtaa
Rengas on suhteellisen hyvässä kunnossa. Vanteesta en voi mennä takuuseen, pitää varmaan nostaa pyörää huomenna ja tsekata.
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Onhan siinä pinnat. Pitää varmaan ruveta ottaan selvä missä tuollaisia kiristellään. Tuohon lopputulemaan oon itekki tässä päätyny, kun oon illan internetin syövereissä seikkaillu :) Tulipa myös kilautettua kaverille.
Sent from my iPad using Tapatalk
En ole varma tasapainotuksesta. Testaan nyt huomenna ne pinnat ping-pong-tekniikalla ja, jos vika ei ole niissä sitten pitää katsella sitä tasapainotusta. Se tuntui vauhdissa siltä, että rengas olisi jostain kohtaa korkeammalla kuin muualta.
Enpä tiedä uskallanko alkaa niitä pinnoja itse oikomaan, saattaa tulla vaan sanomista..
-Luz
Kiitoksia kaikille vastaajille. Aamusella koputtelin niitä pinnoja ja kyllä niistä erilaisia ääniä lähti. Hetken aikaa jos olis leikkiny, niin eiköhän sieltä olis Ukko-Nooa lähteny. Eli kyllä se taitaa soikea olla. Rengas näytti oikein asennetulta, ainakin mun silmään.
Ostin pyörän jo reilu kuukausi sitten liikkestä. En sitä silloin päässy koeajamaan, koska kortin sain vasta eilen. Aamulla soitin liikkeeseen ja selvitin tilannetta. Myyjä kuunteli ja totesi heti, että vie pyörä huoltoon Vantaalle ja liike maksaa korjauksen. Vähintään reilua toimintaa liikkeeltä. Myyntiliike oli muuten Aarbike Sipoosta. Vähintäänkin ansaitsevat maininnan.
Pitää ens viikolle koittaa saada huoltoaika, niin pääsee kunnolla ajeleen.
-Luz