Apikan vaihteistossa jotaki pahasti vialla
Ostin tänä kesänä apikan ja ny sit alkanu vaihteisto temppuilee. Vaihdoin motulin öljyt vähän aika sitte minkä jälkeen toimi pari viikkoo ja nyt pahentunu vaa. Aluks ykkönen ei menny päälle ja kiihdyttäessä ei meinannu vaihtaa kakkoselle vaa heitti vapaalle. Eipä se ny viel vaarallist mut muutenki kovaääninen kaveri nii vähä herätti välil huomiota kylällä. Noo, täst ongelmast selvisin vaa sillä et kiihdytän rauhallisemmin ja pidän huolen siitä että se kakkonen menee päälle.
Nyt siihe kaikist pahimpaan xD Kun oon esim. maantiellä ajelemassa ja tulee risteys, niin kun pistän kytkimen pohjaan ja alan vaihtelemaan pienemmälle vaihteelle niin kolmosessa tyssää. Tuntuu ku ilmaa polkis, ei minkäänlaist vastusta siel vaan se jää kolmoselle. Vasta ku oon pysähdyksissä, saan paineltuu esim. ykköselle. kakkonen on aina lonksunu/pitäny kilkatus ääntä ja ollu siit vaikee vaihtaa ykköselle, mut nyt pitää kolmonenki. taitaa olla vaihteistoremppa edessä?
Re: Apikan vaihteistossa jotaki pahasti vialla
Annatko välikaasua? Ei mulla oo tainnu yhestäkään moposta mennä kytkin pohjassa alaspäin latoen ykköselle asti jos ei ole välissä vilautellut vähän kaasua. Ei mitään käryä miksi mutta tuntuu auttavan. (Romuja on tiedetään)