Ajokausi loppui ikävästi.
Tänään loppui ajokautei täysin arvaamatta kesken kotiin paluu matkani tampereen suunnasta tulevalle ideaparkin rampin mutkaan. Noin kello 9.30-9.15 poistuin tampereeltapäin tultaessani hakkarin ramppiin josta jatkoin ideaparkillejohtavaan kurviin nopeuteni oli 60km/h max. Puolessa välissä kurvia pyoräni lähti tasaisella kaasulla kaksipyöräluisuun ulkokaarretta kohden jossa kohtaa jo itse luisuin kyljelläni ojaa kohden myös. Tiellä oli selvästi polttoöljyä tai muuta öljypitoista nestettä, paikalle pysähtynyt pikup kuski joka toimitti minut ensiapuun totesi liikkeelle lähtiessä että hänen autonsa alla olevilla renkailla ei olisi pitäny lyödä tyhjää siinä kohtaa. Nyt vakuutus yhtiö, poliisi tai saamamme tiehallinnon numero ota asiasta mitään vastuuta!!! Pitääkö jonkun kuolla enenkö jotain asioille tehdään?? Minun menetykseni oli rahallisesti 6000e sekä poikkinainen solisluu.
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
Re: Ajokausi loppui ikävästi.
Käsittääkseni kyseisellä paikalla oli joitain päiviä aiemmin ollut jokin onnettomuus josta oli polttoöjlyä tielle valjnut ja jälkipyykkäys jäänyt puolitiehen.
Nyt on soitettu kaikki viranomaiset läpi joille vain numero löytyi! Hitti vastaus oli jokaisen kohdalla "ei kuulu meille". Osakaskon omistan mutta siitä apua ei tällä kertaa ole ja kustannukset jäävät itselle maksettavaksi joten ei muuta kun ootella että saa luut kasaan ja sitten kattella miten gixxeristä sais vielä modattua katukelposen rassin ensi kevääksi.
Nyt on soitettu kaikki viranomaiset läpi joille vain numero löytyi! Hitti vastaus oli jokaisen kohdalla "ei kuulu meille". Osakaskon omistan mutta siitä apua ei tällä kertaa ole ja kustannukset jäävät itselle maksettavaksi joten ei muuta kun ootella että saa luut kasaan ja sitten kattella miten gixxeristä sais vielä modattua katukelposen rassin ensi kevääksi.
Näin kävi mielessä kanssa että ilmo on mentävä seriffille tekeen kun ei ketään tunnu asia muutoin kiinnostavan. Asiasta on itse otetut kuvat jossa näkyy selvästi että sisäkurvi on ihan vaalea ja ulkokurvi on mönjässä tasaisesti, kaatuma jäljet näkyvät myös juuri kun tumma kaistale alkaa... kurviin ajoin erittäin varovaisesti ja jos nyt en väärin muista on siinä 80km rajoitus ja itselläni vauhtia oli tosiaan vain 60km.. jos tuota kurvia ei pitsata asiallisesti pian on siinä varmasti tänä syksynä vielä useampi kaato tai likipiti tilanne!! Pistää vihaksi tällänen kun ei mitään tehdä mutta jos olis verottajaa kussu 100e silmään jo löytys asiantuntijaa ja muita helvetin astronautteja toimittamassa laskua kotiovelle!! Anteeksi purkaus, vituttaa 10v unelmien säästökohde romuttaa jonkun kusipään laiminlyönnin takia. Olis oman koheltamisen takia edes paskana niin tietäs ketä syyttää.
Totta.
Nopeus asiaan en tässä haluakkaan puuttua sen enempää ja tuo kurvi on enemmän kuin tuttu jo ennestään itselle joten en siihen ylipäänsä suurella nopeudella ajaisikaan kelin ollessa mikä tahansa. Eilen tapahtumapaikalta pyöräni noutaneet henkilöt olivat todenneet tien olevan lähes yhtä liukas kuin talvikelillä... minun mielestä silloin tuo tie osuus ei vaan ole siinä kunnossa kun sen pitäisi olla!
Lainaa:
Nomad kirjoitti
Nyt annat adrenaliinin laskeutua tunnin verran ja soitat tienkäyttäjän linjalle ja ilmoitat tästä liukkaudesta. Sen jälkeen otat selvää, milloin mainitsemasi aiempi onnettomuus on tapahtunut.
Sitten teet asiallisen rikosilmoituksen netissä kaikkine mahdollisine tietoineen.
Kun poliisi soittaa, käyttäydyt asiallisesti, niin sinulla on mahdollisuuksia, että tämä asia jossain vaiheessa päätyy pisteeseen, että voit asiaa sovitella jonkun tahon kanssa.
Parhaillaan odotellaan tiehallinnon setää että soittais... aikaisempaa tapahtumaa yritänkin selvittää sillä välin jotta voin esittää asialle jotain perusteita. Taitaa vaan näin viikonloppusin virkarattaat käydä hitaammin kuin arkena.
Pyörä olikin säästynyt yllättävän pienin kolhuin... takavanne näytää menevän vaihtoon. http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...1c11222a12.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...002adae169.jpg
6t on laskettu ansionmenetykset ym.. kukaan niin ääliö voi olla että maksais 6k ikälopusta 750 90tkm nielleestä gixxeristä mikä on edelliset vuodet säilytetty enemmän kuin huonosti. Käytettyjen osien hinnat pikaisella netti selauksella ei hirveissä hinnoissa ole ja tuon 300e arvio oli omastakin mielessä lähellä totuutta.. toki pyörä oli muutenkin tarkoitus talven aikana käydä läpi niin aikaistuu tämäkin projekti.
Aivan totta juu muuten toi vakuutuksen ansionmenetys :)
Kyllä olen myös itse ajanut kyseisestä kohdasta viimeisen reilu kuukauden ajan noin 20 kertaa kelin vaihdellessa kuivasta märkään. En väitä että ajotaitoni olisi ensiluokkaista ja paljon on myös opittavaa. Sen tiedän mikä ero on asfaltin pitävyydellä kun se on sateen kastelema tai öljyn ja sateen kastelema. Eniten tässä vituttaa se ettei yhtäkään viranomaista kiinnostanut ilmoitus asiasta useamman henkilön tekemänäkään että tuossa tien osuuden kohdassa on öljyä tai muuta saman kaltaista nestettä joka mahdollisesti ajotaidoista riippuen aiheuttaa onnettomuus riskin.