Vaihteisto heittää vapaalle kesken täyskiihdytyksen?
Osaisivatko kokeneet motolaiset neuvoa mikä on vikana kun vm.2007 CBR 1000 RR vaihteisto temppuilee.
Muutaman kerran käynyt niin että 2. ja 3. kiihdyttäessä täyskaasulla laatikko heittää vaihteen vapaalle ~5000rpm kohdalla noin sekunniksi jolloin kierrokset nousevat -> 9-10k rpm ja sitten vaihde taas kytkeytyy päälle kovalla pamahduksella. Ei varmasti tee hyvää vaihteistolle, eikä uskalla enää kiihdytellä kuin osakaasulla.
Miten nämä prätkien vaihdelaatikot toimivat, onko tuo joku jousijuttu, tuksin vain öljynvaihdolla pärjää enää vai onko koko loota jo entinen?
T.1000_RR
Re: Vaihteisto heittää vapaalle kesken täyskiihdytyksen?
Oho, onpa fiksusti toteutettu jos laatikon voi vaihtaa ilman että pitää koko roska halkaista. Sais olla kaikissa vehkeissä noin.
Lainaa:
1000_RR kirjoitti
Terve,
pyörä mallia 2007 mutta vasta 26 tkm mittarissa, pyörän ostin tänä kesänä ja itse olen ajanut vasta 2 tkm. Tässä lähinnä lähtee sellainen ajatusrumba käyntiin että onko tässä aihetta ottaa asia tapetille pyörän myyneen yksityishenkilön kanssa, vai pitääkö ensin tehdä kallis(?) diagnoosi jossain merkkihuollossa ja sitten korjailla tuhansilla euroilla omaan piikkiin. Uusi laatikko olisi tietysti paras vaihtoehto, onko kellään hinta-arviota tällaisesta operaatiosta vaihtotöineen?
Justiinsahan tuossa linkattiin ehjää lootaa ebaysta reilun 500e hintaan. Vaihtotyön hankaluudesta en tiiä, mutta jos sen voi tehdä laskematta konetta pois, niin ei tuo kovin kallis paukku sit voi olla.
Kyllä mä ainakin kysäisin myyjältä että mikä meininki, mutta kyllähän tuon laatikon saa 2000km ajossa paskaksi jos vaihtaa jatkuvasti väärin. Eli voi olla hiljaista saada myyjältä rahaa ellei kyseessä ole todella reilu tyyppi :)
Lainaa:
Nitrous kirjoitti
Mut vilkase vielä semmonen juttu, ettei vaihdevivustossa oo hirveesti väljää eikä se jumi mistään.
Tästä ite lähtisin liikkeelle. Eli linkusto irti, putsaus, rasvaus ja takaisin kasaan. Hyvällä tuurilla korjaantuu tuolla.