Rauha kaikille teille..ja kaduille kaupungissa tai ainakin maaseuduille! Nimittäin, jos Herra tahtoo, olen huomenna aikaisin aamuyöstä Fuengirolassa Hostal Nevadan pehmoisella sängyllä, jonne minut tulee kentältä Enska noutamaan ja pääsen...zzzzz. Otan aamulla pyyhkeen, läpsyttimet ajosaappaiden tilalle jalkaan ja kävelen +25´c : asteen auringon paahtamalle beachille jossa reipas aamu-uinti isojen aaltojen seassa ennen maittavaa aamiaista...sitten noudetaankin Adventure Gessu alle, josta tosin en vielä tässä vaiheessa tiedä muuta, kuin että se on "sileänä", ts. ilman sivulaukkuja, joten splittaukset onnistuu ja reippaampi jutausvauhti mutkapätkillä, ainakin tarvittaessa :D
Niin ja sen että se on valmiina ajoon, vaikkakin se kuulemma täristää normaalia enemmän, jopa tyhjäkäynnillä?
Kaveri, josta tosin siitäkään en tiedä paljon muuta kuin nimen, kun en ole häntä ole edes nähnytkään, (jatkossa olkoon nimellä "Timppa"), jätti GSA:n tänne Hostal Nevadan talliin, josta minä nyt roudaan sen takaisin suomeen.
Eli tästä alkaa nyt sitten uusi ns. "Reality Ride Story", eli eräänlainen "Blogi" jota seuraavan reilun viikon, kahden aikana pyrin päivittämään aina kun siihen on vain mahdollisuus. Tosin, omaa pc:tä tai mobiilikännykkää ei minulla matkassa ole, joten joudun turvautumaan kohdalle sattuviin compjuuttereihin, joita hostal:it / hotellit / Untamentot / Bibliotecat / vast. tarjoaa, joten päivitykset voivat olla hyvinkin tuoreita, mutta toisaalta voi mennä parikin päivää, etten saa mitään tänne lisättyä......se nähdään sitten.
Lähdin aivan "reppu- kypärä-juomapullo" -systeemillä matkaan, joten mahdollisimman vähillä varusteilla mennään, mutta tuliliivi se on kuitenkin aina matkassa, kun olen tähän ikään niin paljon palellut! Mitä vähemmän varustusta, sen suurempi vapaus !
Suorinta tietä en kuitenkaan aikonut jutailla suomeen, vaan jotain tälläistä tosin tämä GM ei sitten koskaa piirrä reittiä kahta kertaa samanlailla, vaikka se tallentaa, siihen tulee ihmeellisiä "pugeja" joiden kanssa vaan täytyy elää. No, suunnilleen se menee nuin ja ainahan "plääniin" tulee muutoksia, kuten viimeksi pari viikkoa sitten...:D
Eli vaikka tuo Tanskan maa ei tarjoa muuta kuin hajuja & suoraa viivaa, aikomus on mennä Hirtshalista laivalla ylitse norweegiaan, eikä kuten tuo kartta ilmoitti scandian kautta Osloon...!
Matkan tarkoitus on jutailla tietenkin, mahdollisimman paljon uusia ja "vihreitä", eli maisematie- pätkiä, joten siksi reitti ei ole "looginen", jos joku sitä jo ennätti ihmetellä. Samoja vanhoja, jopa jo moneen kertaan jutailtuja pätkiä tulee väkisinkin matkaan, vaan mitäs sekään haittaa... . Aikarajaa ei varsinaisesti minulla ole, muuta kuin se seuraava, eli Lontoon reissu joka alkaa n parin viikon päästä. Kilometrirajaksi "Timppa", mainitsi 7000km, joten eiköhän sekin onnistu suunnilleen..:grin:
Öljyt tosin täytenee sitten jossa kyllä vaihdella, germaaniassa viimeistään?
Muita rajoituksia tai tavoitteita on jutailla nyt ainakin ilman yhtään sakkoa, (kuten 2 -viikkoa sitten se ei onnistunut), majoittautua "astetta parempiin ja tasokkaimpiin hotelleihin", eli nyt saa unohtaa ne kylmät spanian kivilattiahuoneet joissa ei ilmastoinnit pelitä, lattioilla on "kavereita" ja aamupalalla rapistellaan papereita ja muovikääreitä!:kääk:
Myös ne Formule 1- hotellit jätän välistä muissa maissa...
Että tähtiä pitää olla kyllä vähintään kolme, jos meinaa että on "yhtään" tasoa tai kuumaa vettä!
Rajoituksina tietenkin ovat myös tie- ja maakohtaiset nopeusrajoitukset, ( tai korkeintaan +10-15 yli), koska mm. Pyreneitten juurella Ranskassa peltilootat kuvaavat tätänykyä myös jo takaapäin, joten muutoin sakot tullisi postissa "Timpalle" . Ei hyä! Rajoituksia maiden suhteen, ei varsinaisesti tällä kertaa ole, mutta nyt ei kuitenkaan kiinnosta Andorran "Slalom Slopesit", ei Liechtenstein, ei Belgia eikä Hollanti....(Pitkää se EU hyvänänne !!:kääk:)
Ja ne maat jotka voisin tälläkin kertaa kokonana skipata olisi: Ranska, (pl merialpit), Italia, (pl Dolomiitit) ja tuo haiseva Tanska. Germaanian lapiajokaan ei oikein nappaa, vaan minkäs teet...... No GSA:n tankkiin sopii 33 litraa, joten tankilta tankille, menee nyt jos ei yhden pysähyksen taktiikalla, niin sitten kahden =) Kasselin mutkamäet onkin se ainoa hupi tuolla välillä...:thumbsup:
Portugalin liikenne on vaarallista ja tilannenopeudet etenkin olosuhteet huomioon ottaen, aina liian kovat, mutta silti tuo maa vielä kiinnostaa, vaikka tämä on nyt kolmas kerta kun siellä jutailen.
Aikaisemmin, olen pitänyt sitä omaa RT:tä parina kolmena talvena kavereiden tallissa Colahondassa sekä Benalmadenassa, mutta vuokrapärrillä olen eniten Andaluciaa kolunnut, aina Afrikan mantereella sijaitsevaa Marokon rajaa myöten. Joten jos joku ihmetteli, miksi heti alueelta pois ja menox, se johtuu tuosta.
Ja aivan tuo aloitus-"plääni", nousu tuonne Spanian pohjoisrannikolle uimaan, se näkyypi tässä, jos vain aukeaa...?
No entä tämä "Blogi" mikä on tämän tarkoitus: Yksinkertaisesti antaa samanlaista- tai samantyyppistä jutausta suunnitteleville ohjastajille vinkkejä, tai linkkejä hyvistä mestoista, olosuhteista tms. jne. jos jutaaminen kiinnostaa.:thumbup:
"Blogia" saa näin ollen vapaasti kommentoida, heittää kysymyksiä tai herjata, aivan kuten haluatte, toki minäkin olen vain ihminen, enkä kaikkiin kysymyksiin voi tietää vastausta, mutta kysymyksillä voidaan kertomuksen suuntaa vaikuttaa eikä "off-topic:t" näin ollen haittaa mitään, vaan päin vastoin!
Kuvat ja vidot ilmestyvät sitten viimeistään kun kotona pääsen niitä taas albumeihin sijoittelemaan....
No tilanne on siis tämä: Gessua en ole nähnyt edes kuvasta, saati "Timppaa", miten tälläinen homma voi sitten toimia?
No tämähän perustuu täysin luottamukseen. Eli mitään varsinaista "sopimusta" ei meillä ole, muuta kuin mitä @-postissa on keskenämme sovittu. Minä vastaan että pärrä tulee suomeen, enkä siitä mitään veloita. "Timppa" vastaavasti antaa GSA:n minulle ajoon "ei suorinta tietä" korvaukseksi siitä, että sen suomeen toimitan. Tietenkin GSA:ssa on KASKO-vakuutus jne, eli jos pärrä varastetaan tms. KASKO korvaa yms. Mutta kumpikaan ei korvaa toiselle mitään eikä mistään.
Luottamus on siis A ja O. No, miksi "Timppa" itse ei GSA:ta ajanut takaisin suomeen? No, "Timpan" loma oli lyhyt, joten hänen jutaus olisi ollut paljon lyhyempi ja kiireisempi kuin näin toimittuna. Toisekseen, tämä Suomi-Spania väli, on ehkäpä hieman liian "pitkä" väli jutailla saman tien molempiin suuntiin, tai ainakaan se ei näin toimittuna tunnu siltä. Itse olen kuitenkin samaa mieltä, eli toiseen suuntaa jutailtuna tämä ei maistu "puulta", ainakaan niin pahasti:D
Entäpä meikäläisen tavoitteet tällä jutauksella: No niitä on sitten vaikkapa nämä_
-löytää uusia polkuja niin paljon kuin niitä on järkevää ja mahdollista sijoitella tälle reitille
-poiketa ehkäpä uudelleen Maggiore- sekä Como-järvellä uimassa..
-poiketa kaverin tykönä Hilpolsteinin kylässä Munchenin yläpuolella, (sama kaveri kun tulee Juhannuksena meille)
-ostaa ehkäpä System 4:n visiiri
-Jutailla Tanskan kärjestä vaihteeksi Osloon, tai sitten Stavangeriin ja poiketa ehken Preikeistolenilla....?
-?
jatkuu...