Ladykawa kirjoitti
Varasin pyörälle ajan venttiilien säätöön ja puristusten mittaukseen. Sanoivat että tuo juhannuksen jälkeen tiistaiaamuna. Kysyin että hommaanko venttiilikopan tiivisteen, koska olin tilaamassa Stormilta kaasarin neulasarjan. Ei tarvitse, he tilaavat, koska saavat halvemmalla.
Vein pyörän tiiastaiaamuna klo 9:00. Kaveri joka otti pyörän vastaan äsähti, että pyörä olisi pitänyt tuoda edellisenä iltana, koska sen pitää jäähtyä ennen kuin venttiilit voi säätää. Hän ilmoitti, että menee huomiselle. Jätin pyörän sinne. Keskiviikkona klo 16:00 soitin ja kysyin missä vaiheessa pyörä on kun ei ole tullut ilmoitusta. Minulle vastttiin, ettei ole tullut koska pyörä ei valmistu tänään. Eli siis etsimään kyytiä kotiin töistä. Torstaina pyyhkäisi syöksyvirtaus alueen yli n. klo 15:30 aikaan ja puita kaatuili. Kun puut oli raivattu teiltä niin soitin liikkeeseen noin klo 16:30 että voiko pyörän noutaa. Ei valmistu tänään kun ei ole sähköä. Aamupäivällä on valmiina. No iltapäivällä tuli soitto että voi noutaa. Laskussa lukee että venttiilit tarkastettu ja kaikki ok. Ei tarvinnut säätää.
Seuraavalla viikolla jäin pyörällä Rantaväylälle kun bensa loppui. Bensavalo oli toiminut ennen huoltoreissua.
Työkaveri toi bensaa ja pääsin töihin. Yritin kaksi kertaa soittaa Probikesiin ja kun kukaan ei vastannut, niin laitoin tekstarin ja kerroin mitä oli tapahtunut. Kukaan ei ottanut yhteyttä.
Viikonloppuna lähdin reissuun ja kävin tankkaamassa sadan kilsan välein.
Seuraavalla viikolla laitoin facebookin kautta yksityisviestin ja siihen sain vastauksen jossa pahoiteltiin tapahtunutta ja sanottiin että tuo pyörä niin he laittavat piuhan kiinni. Samalla kysyivät että tarviiko tehdää muuta, kun tankki on kuitenkin otettava irti.
Sanoin että jos bensansuodattimen vaihdatte samalla, niin maksan suodattimen.
Ja pyysin mittaustuloksia puristusmittauksista. Ne luvattiin kun haen pyörän, niin saan ne samalla.
Sovittuna maanantaina vein pyörän, joka valmistui seuraavana päivänä, enkä saanut mitaustuloksia silloin, vaan vasta kolmannella pyytämällä tämän jälkeen. ja nekin olivat prosentuaalisia arvoja alkuperäisistä.
Ajoin pyörän töihin ja sieltä lähtiessä se sammui aina kun nosti kytkintä. Vasta hirveän luistattamisen jälkeen sain sen pysymään käynnissä. Muutenkin pyörä tuntui "nuhaiselta".
Vein pyörän ohivuotomittaukseen, koska tarvitsimme ne tiedot kaasareiden säätöä varten. Tätä ennen kävin kiireesti ajamassa tankin kuiviin, että näen syttyykö bensavalo, koska tankki olisi taas irti ja mahdollisuus tehdä asialle jotakin. Rantaväylälle päästyäni pyörä nyki kuin bensan vähyyttä ja pelkäsin jääväni taas tielle, enkä uskaltanut ottaa ohituskaistaa vaan junnasin jonossa. No 15 kilsan jälkeen valo syttyi. Se ainakin toimi.
Ohivuotomittauksissa paineet vuotivat kaasariin. Venttiilikopankansi näytti siltä ettei sitä olisi edes avattu ja laskussakin oli veloitettu pienosia vain 9,00 €. Kopan tiiviste toisen liikkeen mukaan (iso ja tulppien ympärille tulevat) maksavat 80,00 €.
Avasimme venttiilikopan ja totesimme että venttiileistä ainakin osa kantaa. Minulle sanottiin että pyörällä ei ajeta metriäkään ennen kuin venttiilit on säädetty, etteivät ne pala.
Laitoin viestiä Probikesiin, etteivät ole säätäneet venttiilejä ja että voivat palauttaa rahat.
Olivatkin laittaneet viestin takaisin, että miksi olen heitä vastaan "sotajalalla"? Mutta tätä viestiä en silloin huomannut. Vaan omistajan vaimo soitti minulle ja sanoi että tuollainen melkein 100000 km ajettu kawasaki, siitä voi venttiilit alkaa kantaa ihan kilometrinkin jälkeen. Pyörällä toki ajettu 73000 kilsaa. Edellinen omistaja on säädättänyt pyörän vuosittain 10000 kilsan välein ja aina on vaihdettu 4-8 palaa, eli säätötarvetta on aina ollut.
Nainen ei antanut suun vuoroa ja sain sitten sanottua, että se on sinun kantasi asiaan. Minä palaan asiaan kun minulla on mustaa valkoisella.
Ja tänään sitä on!! Kuvan Moottoripalvelun mittaustulokset: Imuventtiilit kaikki kantoivat ja säätöpaloja on vaihdettu 9 kpl:tta. Ja pyörän ääni oli aivan erilainen, vaikka siitä vielä puuttui ilmanputsarinkotelo. Toki kaasaritkin synkattiin samalla. Pyörässä on Laserin tehoputki. Ennen tätä se paukutteli putkessa tyhjäkäynnillä ja rötäsi alaalla ja yläällä.
Samalla tänään kuulin että saman kaltaista olisi kuulunut kyseisestä liikkeestä.
Eli jos välitätte pyörästänne, niin kannattaa miettiä minne sen viette.
Minulle jäi käteen yksi irtonainen piuha, kolme katteesta hävitettyä pulttia, 6 seisontapäivää Probikesilla ja nyt kaksi viikkoa säätöä odottamassa. :sad: