Kysymys Kawa ZX9R kaasareista
Tämmöistä olen pähkäilly.
Onkohan mahdollista että ZX9R Kawan B2 mallin (1995) 1 ja 4 sylintereiden kaasarit ovat "tehtaan" säädöillä rikkaammalla kuin kaasarit 2 ja 3.
Ajattelin näin koska 1 ja 4 kaasareiden neulat N67T ovat ohuemmat kuin 2 ja 3 kaasareiden N67U.
Pääsuuttimet on kaikissa samanlaiset no.200.
Myös suutinputket (air bleed pipe) ovat erilaiset.
Yleensähän keskisylinterit käyvät kuumenpana ja niiden kaasarit säädetty rikkaammalle kuin reunimmaiset.
Voisikohan B mallin ysissä olla toisin kuin yleensä esim. jäähdytyksestä ts. nesteen kierrosta tms. johtuen?
Ja pähkäily jatkuu.
C mallissa on jokaisessa kaasarissa samanlaiset suuttimet ja neulat mutta E mallissa pääsuuttimet on 2 ja 3 kaasareissa suuremmat kuin reunoilla ja neulat samanlaiset kaikissa. F mallissa taas on reunoilla suuremmat pääsuuttimet kuin keskellä. Tosin neulatkin on erilaiset reunimmaisissa kuin keskellä.
Elikkä olisikohan B-ja F malleissa 1 ja 4 sylinterien kaasarit ajateltu toimimaan rikkaammalla johtuen ko. sylinterien käymisestä mahdollisesti kuumempana kuin 2 ja 3.
Tämä on tämmöistä mutu pähkäilyä mutta pitäisi saada selvyys minua askarruttavaan probleemaan.
Niin minulla on B mallin ysivanhus ja kaasareiden vaihto johonkin toiseen käynyt mielessä ja siksi näitä mietin.