lario kirjoitti
Pyörä on kohta yhdeksän vuotta vanha, joten luulen hyvin vahvasti, että omasta lompakosta menee.
Tuotteesta vastaa myyjä>maahantuoja>valmistaja.
Jos ymmärsin jutun oikein, niin myyjä on ollut yksityinen=ei kuluttajasuojaa. Jos on ollut yritys, niin heillä on jonkinlainen vastuu myydystä tuotteesta.
Maahantuoja (Yamaha motor finland) ei ole tuonut pyörää Suomeen=ei kuluttajasuojaa.
Joten tehdas on ainoa vastuunkantaja.
Tietysti, jos maahantuojalla (Yamaha motor finland) haluavat ottaa kantaa asiaan, niin se heille täysin vapaaehtoista.
Myös se pyörän oikeasti tuonut yritys voisi halutessaan ottaa asiaa hoitaakseen.
Tämä on malliesimerkki siitä, miten kuluttajasuoja on Suomessa rakennettu ja millaisia ongelmiin voi törmätä varsinaisen takuuajan jälkeen.
Jos kansiongelma on oikeasti valmistajan GW-listalla ja ikä/km-ehdot täyttyy, niin luulisi, että maahantuoja (Yamaha motor finland) ottaisi asian hoitoon asiakastyytyväisyyden nimissä.
Aina kannattaa kokeilla jos sieltä jotain irtoaisi.
Tuo lause pisti aika pahasti silmään: " Olen toinen omistaja joten en ole kyllä syypää siihen että maahantuoja / tehdas ei ota vastuuta valmistusvirheestä jos pyörä on tuotu jotain "harmaita" reittejä pitkin."
Minun mielestä juuri sinä olet siitä vastuussa, koska sinä olet pyörän ostanut ja omistat sen.