Prätkäkuume on kellistänyt tämänkin veikkosen ja ensimmäinen katupyörä olisi hakusessa.:)
Olen katsellut melkein kaikkia vaihtoehtoja, mutta olen päätynyt tulokseen että pyörä kallistumaan joko Honda CBR mallistoon, Yamahaan (R1 / R6R) tai vaihtoehtoisesti Gixeriin. Onko kellään mitään omakohtaisia kokemuksia jääkö 600cc pieneksi samantien / onko viritysmahdollisuuksia (hinta/laatusuhde kohdallaan?) vai pitäisikö samantien hankkia täysitehoinen?
Lisäksi haluaisin kuulla kyseisten mallien plussia ja miinuksia ja miksi pitäisi valita tietty pyörä. Kyykkypyörä on kuitenkin se ainoa oikea itselleni.
Ikää on tällä hetkellä 24vuotta ja vanhemmat eivät enää kustanna tämän kakaran tarvikkeita, joten vakuutusmaksutkin olisi otettava huomioon ja nuohan ovat huomattavast suurempia isoissa pyörissä kun kuusisataisissa. Olen määrätietoisesti säästänyt ja karsinut kaikki mahdolliset menot ja olisin itse valmis ostamaan pärrättimen talvella kun hinnat tipahtavat. (Sitten sitä tuleekin varmaan nukuttua autotallissa kun pyörä on seisonnassa). Toisaalta ongelmaksi tulee se, että jos pyörän ostaa talviaikaan ei sitä pysty koeajamaan vaan ostaessa yksittäisiltä pystyy tarkistamaan ulkoiset perusseikat ja äänet. Mitä mieltä olette tästä ?
Kokemusta kaksipyöräisistä löytyy aina 5 vuotiaasta asti. On ollut kaikenlaiset crossipyörät, mopot, piikit jne. :)