Autokoulun outo vastaanotto
Tänään rohkaistuin ja varasin ensimmäisen ajotunnin. Teoriatunneilla istuskelin jo pari kuukautta sitten ja siitä asti odotettu kelien paranemista ja omaa rohkaistumista. Tarkoituksena siis hankkia iso-A. Mopoa olen ajanut muutaman kerran, mutta muuten ei ole kokemusta, paitsi kyydissä olemisesta. B-kortti on ollut reilut 4 vuotta. Varusteet ja pyöräkin on jo hankittu.
Ja takaisin aiheeseen... Jo teoriatunnilla opettaja teki selväksi, että olen ostanut liian ison pyörän (600cc). Ajattelin kuitenkin, että opettaja olisi valmis pitämään omat mielipiteensä itsellään ja opettamaan minut ajamaan. Kerroin kuitenkin, että olen täysin valmistautunut siihen, että lisätunteja joudun ottamaan. Nyt sitten varatessani ajotuntia, jonka sain parin viikon päähän, opettaja kertoi, ettei ole vakuuttunut siitä, että voin ajaa korttini isolla pyörällä. Suositteli väliluokan korttia.. Kertoi, että raskas pyörä kaatuu erittäin helposti, varsinkin kun olen näin lyhyt (168cm) ja että iso pyörä on todella vaikea hallita. Totesi lopuksi, että kokeillaan kerran ajaa isolla, mutta tuskin se onnistuu.. :itkupilli:
Luonteeltani olen hieman arka enkä todellakaan itsevarmimmasta päästä tämän asian suhteen, joten vähän meinaa usko loppua tähän projektiin. :( Onko kellään samantapaisia kokemuksia tai mitä mieltä muuten olette edellä kerrotusta?