Pistin prätkät seisontaan, kauankohan kestän?
Soitin tänään vakuutusyhtiöön ja ilmoitin että laittavat sekä Hayabusan että XR:n seisontaan vuodeksi. Minulla on uuden duunin takia niin vähän lomapäiviä kertyneenä etten oikein ehdi minnekkään pidemmälle reissuun, ja työmatkat voin hyvin ajella mun ikälopulla autonromullakin. Tiedossa siis ensimmäinen pidempi vapaaehtoinen ajotauko 15 vuoteen (kilsat 8000-31000 km/vuosi). Saas nähdä miten pää tätä kestää, mutta ainakin nyt fiilis on se että ei edes kauheasti ahdista, eikä se ajamaan pääseminen tunnu maailman tärkeimmältä asialta (vaikka se toki kivaa olisikin).
Ehdin kesän aikana ehkä vihdoin viilata Busan ensi vuodeksi viimeisen päälle ajokuntoon, on mm. isoa 48Kkm huoltoa, uusia renkaita ja ketjuratassettiä ankarasti vailla. Ehkä myös saan inspiraatiota ruuvata XR400:sen kasaan, käyntiin ja myyntiin. Ja pääsen ehkä merelle HUOMATTAVASTI paljon viime kesän kolmea kertaa useammin.
Miten te muut välivuoden motorismista pitäneet olette kestäneet? Tuliko ahdistusta viimeistään kesäkuun alussa? Haitteko viikonlopuksi vuokrapyörän alle pahimpien ajohalujen lievittämiseksi? Oliko vuoden tauon jälkeen kuinka üüber-fiilis päästä taas baanalle? Säästyikö tosi paljon rahaa? Kaverit facebookissa jo arvelivat että kuukauden kuluttua olen taas baanalla. Voivat olla hyvinkin oikeassa.
/MarcusB