Kävipä niin että parkkipaikalla telottiin mopotin kumoon autolijan toimesta. Lopulta kun autoilija suostui tunnustamaan todistajan takia tapahtuneen niin saatiin pyörän korjaaja ja korvaava tekemään duuninsa.
Noh, oikean puolen osien vaihtelut ja tilailut kestivät korjaamolta 26 päivää. Vakuutusyhtiö on jyrkästi sitä mieltä että 4 päivää on riittävä korvaus päivistä. Vakuutushemmon mukaan pyörä olisi ollut ajokuntoinen kun olisi lisännyt korjaamon mukaan 2 litran öljyvaje koneesta (pyörä oli kaatunut ja alla noin metrin halkaisijan lätäkkö öljyä ja jäähdytysnestettä).
Minä olen asioinut korjaamon kanssa sen verran että kysyin onko heillä aikaa (valtuutettu honda-huoltamo) ja hankin hinurin. Noh, korjaaja soitti sitten tutkittuaan ja tarkastajan kanssa juteltuaan. Sanoi valmistuvan noin lokakuun puolessa välissä, ja vähän ennen valmistuikin. Moposta vaihdettu koneen poski, katteita, peili yms. Tosin oli vielä jalkatapit vaihtamatta, kuskin murtunut ja takana pahat naarmut.
Yleensä nopea sähköpostin vaihto on nyt ollut jumissa valitettuani älyttömästä neljän päivän korvauksesta (a 12,5euroa).
http://www.liikennevahinkolautakunta...nt.aspx?id=891
Lainaus: "Moottoriajoneuvon liikenteeseen käyttämisestä aiheutuneen liikennevahingon johdosta maksetaan korvausta liikennevakuutuksesta sen vuoksi, ettei moottoriajoneuvoa ole voitu käyttää (seisonta-aika)."
Kannattaako tähän sotkea oman yhtiöni keskeytysvakuutusta? Vai alanko rustaamaan valitusta liikennevahinkolautakunnalle?
Mun maalaisjärkeen ja oikeudentajuun ei kyllä sovi tuo neljä päivää. Ymmärrän että 26 päivää on, paljon, mutta 4 päivää on niin pahaa vittuilua ettei tuota voi sulattaa. Ei kai se mun vika ole. Don't you worry bout a thing...