Tiedän että tästä asiasta on kymmeniä aiheita, olen niitä lukenut läpi mutta valintaa en osaa vieläkään tehdä.. Eli tarkotus ois nyt mahdollisesti löytää näistä alennuksista jokin hieman "parempi" kuin tuo nykyinen n.200€ tekstiilitakki, jos ei alennuksista löydy niin sitten ulkomailta tilaaminen, toki ensin testaan liikkeessä.
Nuo kokemukset tekstiilien ja nahkojen välillä on niin ristiriitaisia, jotkut sanovat että nahkat ovat ehdottomat vaikkakin ovat epämukavat joskus (?), toiset taas sanovat että tekstiilit eivät yksinkertaisesti kestä tosipaikan tullen. Itse olisin siinä mielessä enemmän mieltynyt tekstiiliin koska ne ovat monikäyttöisempiä eivätkä vaadi niin kovaa huoltoa (Nahkan öljyäminen/rasvaaminen?), mutta taasen nahka kiehtoisi siltä osalta että siinä on parempi suojaus jos joskus tarvii asfalttia pitkin liukua.
Itselläni tuo nykyinen takki on merkkiä Lindstrands/Halvarsson, en ole sitä merkkiä juurikaan monessa liikkeessä nähnyt, mutta mielestäni kyseisen puljun kamppeet vaikuttaa ihan asiallisilta.
Takin olis hyvä olla semmoinen että se on vedenpitävä, nahka ei lukemisieni mukaan pidä juurikaan vettä, ja jos imasee hieman vettä niin sitten menee kauan kuivua ? Mikään takki ei ole viileä kesähelteillä (?), mutta kumpi on kuitenkin viileämpi, nahka vai tekstiili, sehän tietenkin riippuu onko tuuletusaukkoja ja vastaavia, mutta näin yleisesti ?
Nyrkkisääntöhän on että takin tai yleisesti varusteiden pitää olla semmoset mistä itse pitää ja joita tulee kans käytettyä, mutta itseä ei nyt tekis mieli huonoa mennä ostamaan joka sitten on semmonen että ei miellytä käyttää vaikka haluaisikin.
Noita kaikenmaailman tixtex ja muita protection+ kalvoja sun muita on niin erilaisia ettei noista ota selvää, jossakin lukiin että on olemassa nahkatakkeja jotka ois sitte laminoitu(?) jollakin tämmöisellä vedenpitävällä pinnoitteella esim. gore-tex, mutta minkä hintaluokan takkeja ne sitten on? *http://www.moottoripyora.org/iB_html...ns/sport05.gif