(998sFE @ Tammi. 12 2011,17:03) kirjoitti
Anteeksi, se seos oli 7712 aiempaan mailiin viitaten. Sitä ja 7704 takasta oon käyttäny eniten. Kemora tykkää mulla vain kovasta, tosin silloin oli aika kuuma. 7714 räjähti heti, tosin painekin karkasi vaikka lämppärit vetää pinnasta liki 90 asteeseen.
Alastarossa tuo 7704 on yleiskumini, mutta juurikaan eroa en huomaa 7712. Niin ja mä oon ajanut vain hyvillä keleillä, alle 20 ei tainnu olla ainoallakaan ratapäivällä. Jurvaa ei pysty muistamaan, se oli niin aikaisin keväällä. Myös 6680 on ollut ihan ok seos kuumalla.
Seuraava on oman pienen kokemuksen oma peukkusääntö. Mua ei saa kivittää jos tää ei teillä toimi.
Eteen aina kelistä riippumatta pehmeä seos, paine suoraan ajosta 2,05 (ajan AINA myös sen vikan kiekan täysiä, muuten tässä mittauksessa ei oo mieltä).
Alastaro ja Jurva +20 tai yli, taakse med tai med-soft. Alle 20 ja laittasin soft tai soft-med. Noissa säätöä valinta sen mukaan onko paljon yli tai ali.
Kemoraan AINA pykälän-kaks kovempi seos. Luulen että bitumin määrän takia kumi kuumenee pinnasta enemmän ja siksi näin.
Ajotyylini on että pyrin kaasulle heti apeksilta, mutta avaan hitaasti enemmän sitä mukaan kun saan mopoa pystyyn. Tyypillisesti keväällä kumi kuluu enempi kun avaan rohkeuden puutteesta johtuen myöhemmin ja rajummin. Eli vaikka kesällä menee kovempaa, kumi kestää paremmin.
Jakez. Tolla vauhdilla valitsisin itse seokset noin. R6R on tuttu mopo, mutta ei Dunlopeilla. Paree jos kysyt joltain joka omaa kokemusta. Pehmeellä ajotyylillä tolla vauhdilla ajat helvetisti noilla renkailla. Luulen että esim Jasmin ajo joka renkaalla yli 100 kierrosta ja pirun paljo kovempaa. Ja se alusta oli tuunattu vakio.