(sladi911 @ Elo. 10 2010,11:22) kirjoitti
No kerronpa minäkin oman tarinani. Just tultiin reissusta, ja aloin selvitellä onko muille käynyt näin, ja näköjään on.
Mulla on siis 1999 R1100S, 40 tkm mittarissa. Viime tiistai-iltana (3.8.) Latvian Jurmalassa hotellia etsiessä huomasin rutinaa perästä ja pysähtyessä levisi öljyt maahan.
Minäkin ajelin sitten varovasti vielä 10 km hotellille ja eikun korjaamoa etsimään.
Riiassa on BMW auto/mp merkkihuolto, jonne sitten ke aamuna hinausauton lavalla pyörä vietiin. Kohtelu korjaamolla oli ystävällistä ja lupasivat ottaa homman työn alle josssakin sopivassa välissä, vaikka heillä olikin 2 vko työjono. Epäilivät että osia pitää tilata Saksasta, jolloin parhaassa tapauksessa pyörän saisi kuntoon perjantaiksi (meillä oli lauttaliput Gdynia-Helsinki sunnuntain lähtöön).
Puolen päivän aikaan soittelivat, että molemmat laakerit ovat sököt, *mutta hyvänä uutisena osat löytyvät hyllystä, ja homma valmistuu samana päivänä.
Pyörää illalla hakiessani ihmettelin osien löytymistä, jolloin työnjohtaja kertoi, että muutaman vuoden aikana on pari samanlaista tapusta ollut turisteilla, *ja siksi he ovat päättäneet pitää laakerisarjan ja tiivisteet varastossa. No minä olin tyytyväinen hyvään ja nopeaan palveluun, koska matkasuunnitelmat voitiin pitää ennallaan ja laskukin oli kohtuullinen. Siinä oli kummallisen vähän työtä ja esim. öljyä ei laskutettu lainkaan.
Kun luin tuon aiemman öljytarinan, niin menin välittömästi tarkistamaan, onko öljyt unohdettu laittaa, mutta kunnossa oli.
Kokeilin kädellä rikkoutuneen perän lämpötilaa , ja hiukan lämpöisempi se oli, kuin nyt ehjän perän, mutta ei mitenkään kuuma. Lämpötila-anturin laittaminen voisi ennakkovaroituksen vauriosta antaa, mutta sitä mieltä olen, että laakerien pitää kestää yli 40 tkm. Tarkkaillaan tilannetta, meneekö tämä Latvian perä uudestaan 15 tuhannessa.
/Hande