Samat Nissinin jarrut Suzukin GSXR:issä ovat jostakin syystä porukoiden mielestä ihan hemmetin hyvät joten huono-arvioissa taitaa olla mukana jonkinlainen Triumph-vähennys mukana.
Tottahan se on, että 1050:n alkusarjojen pyöriin tuli jarrusatuloita vääränlaisilla tiivisteillä joilla jarrumäntien pumppuefekti ei toiminut. Ne oli kyllä sellaset, että kahva painui joskus tankoon kiinni. Saanut sellasiakin kokeilla. Nehän korjattiin takuuna tai viimeistään goodwillinä takuuajan jälkeenkin. Itselle ei sellasia osunut silloin vaan Nissinit oli alusta loppuun ihan kovat ja *hemmetin mukavat jarrut.
Henkilökohtaisena mielipiteenä Nissinit on normaaliajossa miellyttävämmät paremman tuntonsa ansiosta. Tehoahan Nissineissä kyllä on ja jarrutusmatka 100-0 taisi lehtien mittauksissa pidentyä puoli metriä jarrumerkin vaihtumisen myötä. Noiden Brembojen kanssa voi hätätilanteessa vetästä etupyörän lukkoon, sen verran nopea se paineen nousu on.
Mulle tulee mieleen vielä se, että vanhassa -07 asti oli katalysaattori vaimentajissa ja 08- se on alhaalla putkessa. Nyt kun katsastusta ei tullutkaan ja panostus tulee olemaan nk. käytönaikaisessa tarkastuksessa ja uusi asetus vaatii sen katin siellä olemaan niin uuteen voi vaihtaa "korvaavat" Arrowit (varaosanumero ja tyyppihyväksyntä niihin kun löytyy...) kun taas vanhan -07 mallin kanssa saa katittomilla tehopöntöillä ajaa tuli persiissä. *
http://www.moottoripyora.org/iB_html...round_orig.gif
Tai no Triplellähän kuuluu aina ajaa kuin tuli persiissä, tosin ehkä eri merkityksessä tässä kohdin *
http://www.moottoripyora.org/iB_html...ns/biggrin.gif .
Joissakin kohdin vanhassa on parempaakin. Esim. äänenvaimentajien alihankkija on selvästi vaihtunut ja uudempien katittomien pönttöjen hitsaussaumat on silminnähden huonompaa räkimistä verrattuna 05-06 tasoon. No ne kanisterit tuleekin Kauko-Idästä jossa lapsityöläisellä on ehkä ollut torille kiire viihdyttämään turisteja.
Ja ulkonäkö itse asiassa voi myös jakaa mielipiteitä. Mun mielestä vanhempi on jopa paremman näköinen, sillä se on AITO Speed Triple kulmikkaan peränsä kanssa.