Löytyykös foorumilta muita BMW C1 kuskeja?
Tuli tuossa ennen vuodenvaihdetta hankittua otsikon mukainen vekotin, siis BMW C1 125, vuosimallia 2000. Tämä on mulle itse asiassa jo toinen laatuaan, mulla oli muutama vuosi sitten vuoden verran samanlainen peli, joka tuli sitten myytyä jossain vaiheessa kun piti saada talliin tilaa ja käteistä uusiin hankintoihin. Bemun myynti jäi kuitenkin harmittamaan sen verran, että olen seuraillut mallin myynti-ilmoituksia jonkun aikaa, kiikarissa on ollut lähinnä 200cc versio, mutta nyt kun tämä 125 tuli tarjolle lähellä ja sopivaan hintaan, niin hain sen kotiin.
Laite kaipaa jonkin verran huoltoa, ainakin variaattori tuntuisi olevan vailla uutta hihnaa, kovemmilla nopeuksilla veto ei ole aivan tasaista, oletan tämän johtuvan kuluneesta hihnasta. En ole vielä päässyt tutkimaan tuota tarkemmin, kun ei oikein ole lämmintä remonttitilaa, mutta kunhan tästä vähän säät lämpenevät niin pitää ottaa tuo työn alle.
Tähän liittyen, onko teillä antaa vinkkejä mistä tuohon kannattaisi etsiä varaosia? Laitehan on sen verran harvinainen, että nämä kotimaiset tarvikepuljut eivät sitä tunne, jostain luettelosta löysin laitteeseen öljynsuodattimen muttei mitään muuta.
BMW varaosadiilerit netissä tarjoavat osia pääosin vain "aitoihin" bemareihin ja skootterin varaosien kauppiaatkaan eivät tunnu tätä Bemua tuntevan. Variaattorin hihnan varmaan pystyy hankkimaan mittojenkin perusteella, mutta jatkossa varmaan tulee tarvetta hankkia muutakin hilpettä skootteriin., esim muita variaattorin osia. Moottorihan on Rotaxin ja myös variaattorikotelon kyljessä lukee Rotax, eli kuvittelisin että samoja osia on käytetty muissakin laitteissa joissa on Rotaxin tekniikkaa.