Oiskohan kellään tietoa missä voi olla vika kun ajat hiljaa monttuihin niin keulasta kuuluu outo napsuminen..Ääni kuuluu myös kun paikallaan "nostelet" keulaa.En ole osannut paikallistaa ääntä..Kiitokset neuvoista.
Printable View
Oiskohan kellään tietoa missä voi olla vika kun ajat hiljaa monttuihin niin keulasta kuuluu outo napsuminen..Ääni kuuluu myös kun paikallaan "nostelet" keulaa.En ole osannut paikallistaa ääntä..Kiitokset neuvoista.
Aloita vaikka ohjauslaakerista, usein ne on jääneet huoltamatta, myös itsellä.
Myös mä oon ihmetelly samaa napsumista, kun hommasin omani ja toi napsuminen kuulu erityisesti hitaasti ajaessa töyssyihin.
Käytin omaa pyörää huollossa jossa tarkastettiin ohjauslaakeri ja etuputket.
Omassa tapauksessa syy ei täysin selvinny, mutta huollosta oltiin myös yhteydessä maahantuojaan ja napsumisen syyksi pistettiin etuiskarin osien mitoitus..en nyt muista tarkkaa oisko siellä ollu tietyissä osissa välystä vai pykälä joka aiheuttaa pienätä napsumista.
Mulla oli se ohjauslaakeri oli uusittu jo aikasemmin joten siinä ei luonnollisestikkaan ollu vikaa.
Jälkeenpäin oon tosta nasumisesta kysyny myös toisen huollon mielipidettä jossa oltiin samoilla linjoilla edellisen huoltoliikkeen kanssa.
Sitä en osaa sanoa onko K3 ja K4 sama keula, mutta en oo enää sen enempää napsumista miettiny enkä ole edes varma oisko jopa napsuminen hävinny kokonaan.
Paljon sun pyörällä on ajettu ja onko ohjauslaakeria vaihdettu ja milloin viimeks keulaöljyt uusittu? Entä onko jarrupaloja koska vaihdeltu? Voiskohan kuluneet jarrupalat heilahtaa hiljasella vauhdilla ajaessa että aiheuttais napsumista. Kokeile "nostella" keulaa etujarru pohjassa. Jos ääni kuulu silti vika ei ole ainakaan jarruissa..jos taas ääni ei kuulu jarrun kanssa vikaa voi lähteä jarruista etsimää.
Pyörällä on ajettu semmoset 37tkm.Ohjauslaakerin vaihdosta ei mitään tietoa mutta entinen omistaja oli käyttäny pyörän huollossa kesäkuussa 2008 jossa oli vaihdettu öljyt,stefat ja liukuhelat..Ääni kuuluu vaikka pitää jarrun pohjassa ja nostelee keulaa eli ei jarruissa pitäis vissiin olla mitään vikaa.. http://www.moottoripyora.org/iB_html...s/nixweiss.gif
Ok jarruista se ääni ei ainakaan johdu. Sun pyörällä on ajettu suurinpiirtein samat mitä mullaki eikä mun etuputkissa ollu mitään vikaa, kun äänen aiheuttajaa etsittiin..hmm..mun epäilys äänen aiheuttajasta on noi etuputket eli sama mikä mullakin oli, mutta melkeempä varmistaisin ohjauslaakerin kunnon ja tarvittaessa vaihtaisin uuteen.Lainaa:
(Mikko__ @ Joulu. 03 2009,15:56) kirjoitti
Tuohon ei varmaan ihan nopeasti löydä syytä.
Alaliuku kulunut.
Yläliuku kulunut.
Sisäholkissa väljää.
Yläkolmio jostain syystä soikea.
Alakolmio sama juttu tai joku pulteista löysä.
Itse lähtisin asiaa selvittämään purkamalla ja pesemällä sisäosat ja tutkimalla löytyykö sieltä kulumaa tai ylimääräistä välystä jostain muusta syystä.
Jake
www.onlyfast.fi
Sama kuuluu itsellä -00:n keulasta, joka on ainakin sama kuin -03:ssa. Välystä ei kyllä tunnu oikein missään, ainakaan ohjauslaakerista se ei johdu. Varmaan jos haluais selville mikä siellä klonksuu, pitäs avata pumput. Mutta aina on naksuneet niin antaa naksua jatkossakin.
Yksi hyvä napsumisen kohta on jarrulevy (niitit).
Minulla on 02 750 keula joka napsuu juuri tuolla tavalla. Olen purkanut keulan öljyjen vaihtoa varten enkä löytänyt mitään vikaa tai väljyyttä siitä, ohjauslaakeria on tiukattu eikä siinä ole välystä, jarruissakaan ei ole vikaa joka aiheuttaisi tuota. Taitaa olla siis keulan rakenteesta johtuva ominaisuus.
Pari mekaanikkoa valisti huollossa että miten "kelluva" jarrulevy toimii jousiprikkoineen ja muine kilkkeineen. Napsunta kuuluu sieltä, ainakin K7 gsx-r 750. Epäilen ettei pyörissänne ole mitään vikaa...