froid kirjoitti
Nostellaas tätä vähäsen: Eli kiikarissa olis reilu 50 tkm rullattu Honda CBF 600 S. Myyjän mukaan "venttiilien säätö olisi kyllä paikallaan" kun asiasta kysyin. Kysynkin nyt, onko tuo venttiilien säätö kuinka kallis operaatio teettää korjaamolla? Eli pitäiskö minun vaatia myyjää hoitamaan asia ennen myyntiä vai ostanko pyörän ja ensitöikseni vien sen venttiilien säätöön?
Kuinka hankala homma toi säätö on tee-se-itse -miehelle, jos kokemusta moottoripyörien korjaamisesta aiemmin ei ole? Isompien moottoreiden venttiilejä on aiemminkin tullut muutaman kerran säädettyä, mutta onko tää moottoripyörän korjaaminen miten rakettitiedettä hitaasti pyöriviin dieselkoneisiin verrattuna? En varmaan itse aio venttiilien säätöä alkaa ensitöikseni tekemään, mutta kunhan mielenkiinnosta kysyn:grin:
Toinen asia samasta pyörästä: Jakoketjua ei kuulemma ole vaihdettu. Onko se yleensä näissä koneissa miten usein vaihdettava, vai vaihdetaanko vasta sitten kun alkaa pitämään ääntä? Ainakaan käsikirjassa ei taidettu jakoketjusta mainita mitään, kun sitä silmäilin