Okei, alkuun disclaimer. Tästä varmaan on jossain topic tai useampia, mutta en osaa käyttää tuota hakua, joten nyt on yksi lisää. Tämän topicin tarkoitus ei ole myöskään mollata niitä, joiden harrastusmuoto poikkeaa omastani, vaan ihan yksinkertaisesti uteliaisuus.
Rupesi mietityttämään tuossa eturenkaan lukkiutumistopicissa ABS-jarrut. Olen pohtinut, mitä eri tyyppistä pyöräilyä harrastavat kokevat saavansa harrastuksestaan. Itse en esimerkiksi ikinä haluaisi pyörääni ABS-jarruja, vaikka ne olisivatkin teknisesti kuinka paljon paremmat.
Haluan ajaa pyörääni itse. Ihan samoin, kun jos ostaisin urheiluauton, en haluaisi, että elektroniikka ajaa sitä puolestani, vaikka se hoitaisikin homman itseäni paremmin. Haluan oppia taitavammaksi kuljettajaksi ja ajaa nopeammin. Koska em. sujui tänä kesänä erittäin huonosti, olen itse asiassa tällä hetkellä aika heikosti motivoitunut koko touhuun. Toivottavasti ensi kesänä kulkee kovempaa.
Rakentelu ja siihen liittyvät asiat ovat helppoja ymmärtää ja erinäisillä customeilla ajetuani uskon ymmärtäväni ainakin osittain osittain, mitä esimerkiksi omasta harrastuksestani poikkeavalla tavalla moottoripyöräilyä harrastavat custom-kuskit saavat, mutta monien ryhmien ajelustaan saama ilo jää minulle mysteeriksi.
Kertoisitko siis, miten juuri sinä harrastat moottoripyöräilyä, ja mitä se sinulle antaa.