Lainaa:
(kepa09 @ Elo. 01 2009,01:24) kirjoitti
Jos on vakuutukset kunnossa etkä ole vahinkoa tehnyt niin sinun vakuutusyhtiösi on velvollinen hakemaan syyllinen ko tapahtumaan.
Näin kävi mulla Mesen kolarissa.
? Kertoisitko enemmän. Yleinen linja vakuutusyhtiöissä on se, että kaskosta menee kaikki vahingot vaikka joku peruuttaa p-paikalla autosi kylkeen ja poistuu paikalta, mutta jos joku vaikka monottaa kylkeen niin menee ilkivallasta jolloin bonukset eivät tipu (edellyttää rikosilmoituksen tekoa). Myös sellainen fittumainen juttu on käynyt minulle missä autoni lähellä syntyi tappelu ja kolmas kaveri meni väliin ja "taistelun" tuoksinassa kaatuivat päin autoa. Rikosta ei tapahtunut ja homma meni minun pussista, onneksi ilkivallasta kun asiasta olin tehnyt rikosilmoituksen. Näitä ihmeellisiä tapauksia on vaikka kuinka paljon. Esim 2. Mökilla poikani tuli kavereiden kanssa pihaan ja jättivät pyörät niin, että kaatuivat kuin dominonappulat autoa päin. Oveen lommoja kaksi kpl. Jos pyörät olisivat kaatuneet naapurin lasten toimesta olisi mennyt vastuu/kotivakuutuksesta, mutta kun epäselvä tilanne niin omaan piikkiin eli kaskosta ja bonarit menee. Eli siis jos omat pennut kolhii autoasi, niin maksa naapurin isännälle vaikka 300 egee että laitetaan naapurin pentujen piikkiin
http://www.moottoripyora.org/iB_html.../smile_org.gif