-
Tervehdys Trumpetistit - uusi jäsen Triumphien ihmeellisessä maailmassa (ja moottoripyöräilyssä yleensäkin) kaipaisi paremmin tietävien vinkkejä rengasasioissa. Edessä olisi siis -03 Speed Fouriin uuden rengassarjan metsästys.
Edellisillä palloilla rullattu jo maltilliset 14k rauhallista ajoa, kuvioita vielä jäljellä mut tämän kauden jälkeen on pakko vaihtaa ennenkuin ongelmia iän puolesta ilmenee.
Renkaat ko. pyörässähän ovat perus 120/70/R17+180/55/R17,ilmeisen yleinen koko siis. Keskusteluja selatessani olen törmänny mainintoihin Pirellin Diabloista, Metzelerin palloihin ja ompa jokunen Michelinin mallikin mainittu.
Ja sitten siihen varsinaiseen asiaan eli tarkempaan malliin/hankintapaikkaan. Pyörällä tulee perusajoa (päiväreissuja, siirtymiä max.500km/päivä), kaupunkiräppäilyä, ei rata-ajoa ainakaan alkuvaiheessa. Eli suositelkaa laadukkaita,toimivia perusrenkaita ko. kikattimeen.
Ostopaikkoina olen katsonut Rengas-onlinea, onko muita näppäriä/halpoja nettikauppoja joita suosittelisitte? En pidä pois suljettuna käydä ostamassa renkaita myöskään kivijalkakaupasta mikäli ko. paikassa tarjotaan järkevän hintainen paketti kumeista+alta-alle -asennuksesta. Pyörä pitää majaansa Porvoossa, joten pääkaupunkiseudun, Kotkan ja Lahden liikkeet luonnollisesti ensisijalla.
Suuret kiitokset kaikille aikaansa uhranneille ja nautinnollisia kilometrejä!
-
Itse olen ajellut miseliinin pilot roadeilla ja pilot powereilla. Jos ajaa pääasiassa katuajoa ja radalla ei tarvitse vetää polvi maassa isoa kovaa niin pärjää varmasti tuolla pilot roadilla. Roadin pitäisi kestääkkin reilu 10tkm kun powereita menee itsellä kesässä 1 etunen ja 2 takarengasta vaikka kilometrejä tule varmaan kuin 5t, johon sisältyy toki muutamia ratapäiviä ja muuta järjetöntä kohellusta http://www.moottoripyora.org/iB_html...ns/biggrin.gif Molemmat renkaat toimivat myös sateella todella hyvin jos joku nyt sateella ajaa... Itse tullut tilailtua rodamotosta mutta rengasonlinestä taitaa kaksi rengasta tulla halvemmaksi kun sielä on hinnoissa valmiina ne toimituskulut, tietenkin jos pari kaveriakin tarvitsee renkaita niin rodamotosta vaan kimppatilaus vetämään. Itse tilasin 9 rengasta kuukausi sitten tulivat about viikossa ja toimitus kulut olivat yhteensä 32 euroa.
-
Itte oon mieltynyt Power(etu)/Road(taka) yhdistelmään, nätisti jos ajelee niin molemman menee vaihtoon siinä 10tkm paikkeilla. Pito on normikurvailuun riittävä ja radallakin hitaassa ryhmässä pärjää ihan mainiosti, ainakin meikäläisen mielestä
-
Paras yhdistelmä katuajoon mitä itsellä on alla ollut on Diablo Corsa etu (kesti 12tkm) ja Michelin Pilot Power taka (kestää tyypillisesti jonkun 5-6tkm). Jos et tahdo ottaa eriparirenkaita, suosittelen Poweria. 2CT kannattaa mun mielestä jättää hyllyyn, siinä ei saa hintaeron vertaa parempaa rengasta. Perus Power on kiva ajaa, märkäpito on hyvä ja ominaisuudet riittävät aika vauhdikkaaseenkin suhailuun.
Pilot Road on ollut myös takarenkaana ja se kyllä suti iloisesti. Meinasi pari kertaa tulla jännää pikkuteillä. Märkäpitokin oli IMO aika surkea. Tosin sitä uutta Road 2CT:tä ovat kovin kehuneet.
-
Triplessä on toiminut Metzelerin Z6 aika kivasti, mutta seuraavat renkaat ovat Avon Storm ST:t. Takana Z6 on kestänyt vaihtelevaa ajoa ilman radalla rälläämistä kohta 8tonnia. Etunen on kulunut vähemmän. Ebay.co.uk tai ebay.de:stä saa tilattua rengaspaketin sopuhintaan. Joiltakin saa jopa toim.kulut samaan hintaan.