classic kirjoitti
Kyseessä on Kanadalainen valmistaja jolla melkoinen kypäräosaaminen taustalla. Tekevät muitakin kypäriä kuten jääkiekkokypäriä.
En tiedä onko Suomessa kovinkaan tunnettu merkki, mutta tilanne on ihan toinen maailmalla. Englantilaisissa ja jenkeissä pärjää jatkuvasti testien kärkipäässä.
Itsellä kokemusta kolmesta eri mallisesta Scorpion kypärästä ja ovat olleet hyviä. Käyttö, osien tukevuus ja toiminta ja sitten ovat erittäin äänettömiä, tuo ilmanpumppausmahdollisuus poskipaloihin saattaa vaikuttaa tähän paljon. Jonkun mielestä hyvä, mun mielestä huono/tarpeeton juttu on se, että ilmaventtiileitä on todella paljon. Olen niitä säädellyt reilu kolme vuotta, mutten vieläkään ole varma kuinka ne parhaiten olisi eri keleissä. Mutta huurtumista ei synny, sitä hallitaan neljällä venttiilillä.
Kokemukset ovat kahden kuskin ja verrokkeina Shoei- ja BMW-kypärät. Pekkavee osti multa ylimääräisenä olleen Scorpion 750 airin ja on ajellut siitä lähtien sillä. Kehuu että paljon vähempi melua kuin BMW:n ruukussa.
Huomioida kannattaa, jos tarvitsee, myös hinta. Tuo Scorpion 750 air maksoi Hanxilla 130 euroa. Siinä oli jokin tarjouspäivä menossa, norm. hinnaksi sanoivat noin 250.
Mutta jää aika tavalla edullisemmaksi kuin Shoei-Bmw jokatapauksessa.
Tulipa kovin positiinen lausunto, mutta olen kovin tyytyväinen noihin kypäriin. Helpoimmin niitä pääsee kokeilemaan Hanxeilla, Järvenpäässä on maahantuoja ja myymälä.