Morjens,
kun tuo aiemmassa threadissä puimani moottoriongelma jatkui, niin olen tässä päättänyt siirtää pyörän (prkl! ikävä kyllä) kokonaan talviteloille.
Nyt rupesi kuitenkin syyhyttämään vielä pieni lisäpiristys ysille, kun kone kerta pitää purkaa. Ajattelin kasvattaa kuutioita 923cc -998cc välimaastoon, riippuen tietenkin mikä menis vielä kohtuu helposti.
Ensimmäinen kysymys olisi tietävämmille, että paljonko tuommoisessa ysin mosassa (2001, E2 - mallia) on varaa porata yli? Vai onko ollenkaan? Jos muutamakin milli olisi varaa, niin 950cc kieppeille olisi mahdollista pistää pelkillä wisecon männillä eikä tarvisi sellaista pakettia ruveta tilaamaan, jossa on valmiiksi työstetty lohkokin (maksaa ihan maltaita) mukana.
Toisena kysymyksenä sitten, että onko yleensä esim. Wisecon tai vastaavien sarjoissa nuo männät kohtuu lähellä alkuperäisten painoja? Tarkoitan, että meneekö aina tasapainotushommiin vaikkei painot periaatteessa muuttuisikaan?
Kolmantena, että mites taipuu tuo bensansyöttö jos nousee kuutiot lähemmäs tuhatta? Mulla on tällä hetkellä Dynon Stage 1 - sarja, joten saakohan tästä vielä tarpeeksi irti kakkua jos tuo sylkkien koko nyt sitten kasvaisi? Vai pitääkö ruveta miettimään uusia kikkoja tuollekin puolelle?
Niin ja hieman mietityttänyt myös nuo puristukset kun tuntuvat olevan esim. Wisedcon 973cc seteissä jo luokkaa 13.5:1 joten olisiko ongelmia tiedossa?
Nokkia en varmaankaan lähtisi vielä tässä vaiheessa muuttelemaan ja kannenkin porttaus on hiinä ja hiinä, jos tuo ysin vakio nyt virtaa kuitenkin tarpeeksi, tai eihän se virtaa mutta tuohon mun tarkoitukseen eli mitään kisa / kiihdytysvekotintahan tässä ei olla rakentamassa. Tai noh, kyllähän sitä mielellään jotain pientä, muttei nyt mitään täydellistä läpikäyntiä kuitenkaan kun ei ole kerralla rahaa sijoittaa vielä 1000€ lisää kannen porttauksiin
http://www.moottoripyora.org/iB_html...ns/biggrin.gif
Kiittää vastauksista hän!
- P