Nonnih,
Eli seuraavanlaista:
Kävin tuossa perjantaikaljoja hakemassa pärtsällä reppu selässä ja iloinen mieli tottakai http://www.moottoripyora.org/iB_html...icons/wink.gif, ainakin siihen asti kun löin pärrän tulille kotireissua varten. Startatessa "rusahti" vähän kuin olis ollut jossain vapaan ja ykkösen välimaastossa vaihde. Olin ihan, että tämä on ok, kun kytkintä olen muutenkin hakenut sopivaksi kun säädöt olleet vähän pielessä.
Noh, pääsin huoltoaseman pihasta risteykseen kun pyörä sammahti. Heitin lennosta uudelleen käyntiin ja pääsin n. 100 metriä (kävi huonosti) ja taas sammahti.. annoin rullata parkkiin ja tsekkailin silmämääräisesti koko pyörän läpi. Startatessa käynnistyi, mutta ei jaksanut käydä kunnolla kovin kauaa. Imu päällä ei sen kummemmin.
Mulla on jakopää rallatellut jonkin aikaa ja aikeissa ollut kiristää tuota, mutta kun ei vaan ole prkl saanut aikaiseksi. Ajattelin sitten heti, että se pieni "rusahdus" aiheutui siitä että ketju kenties hyppäsi yhden / pari pykälää ja jako päin persettä kun ei jaksa käydä enää kunnolla.
Noh, fiksuna miehenä kuitenkin päättelin ettei ketju nyt ainakaan poikki ole kun kävi sievästi kaasua antamalla kunnolla ja otinkin ja nostin hieman tyhjäkäyntiä siinä parkissa ja mopo pysyi käynnissä eikä kuulunut koneesta mitään pahempaa eli ajoin sen muutaman kilometrin kotiin.
Kuitenkin kotona, parkissa, kuuntelin vähän aikaa käyntiä ja kuullosti ehkä enemmän ruohonleikkurilta kuin m.pyörältä. Myös koneesta lähti semmoinen vähän uuden autonlainen haju, kun suojaölppänät jne. palaa käyrän päältä pois. -> pyörä pois käynnistä hyvin äkkiä.
Pyörä käyttäytyi tänään jo aiemmin omintuisesti lämpöjen suhteen, kun välillä tiputteli normaaliajossa lämmöt alle 80:n, kun normaalisti seilaavat tuossa 82-85 paikkeilla (maantieajossa) ja haisi jotenkin omituiselle jo ennen tuota kaljareissua. Tänään aloitti tuommoiset vinkeet.
Lisäksi huomasin, että öljynvaihdon yhteydessä ölppänä haisi todella vahvasti bensalle. Öljymäärä ei kuitenkaan ole lisääntynyt vaihdon jälkeen ja muutenkin on käynyt kuin enkeli eli en veikkaisi kaasareissa vian olevan.
Olen tässä illan aikana purkanut niin paljon kuin kerkesin. Just lopettelin ja tulpat just käytin irti ja yksikään ei ole märkä ja palojäljet tulpissa on erittäinkin täydelliset. Eli seokset on ainakin kohdillaan http://www.moottoripyora.org/iB_html...icons/wink.gif
Akun mittasin myös samantien ja hyvässä kuosissa tuntuu olevan mittarin mukaan. Ykkösen kohdalla oli ilmanputsarin ja kaasarin liitoksessa aika kovasti öljyä.. ajattelin että tuo sylinteri on vähintäänkin pimeänä, mutta eipä tuntunut olevan tulpan mukaan.
Summaus: äänet muuttui Kawasakin betonikonemaisuudesta & muhkeasta semmoiseksi todellakin ruohonleikkurimaiseksi. Kolmella tuo ei tunnu käyvän, koska kotia ajaessa otti kiekkaa 4000rpm jälkeen ihan normaalisti mutta alempaa kävi ihan päin persettä.
Oi suuret gurut, viittaisiko nuo oireet (en purkamatta osaa vielä itse sanoa mitään) siihen, että jako olisi hypännyt tyyliin yhden pykälän yli ja ajoitukset pielessä = huono käynnistyvyys & 500 - 3500rpm alue? Vai mihin tuommoiset oireet viittaisivat.
Huomenna puran ensitöikseni venakopan ja tarkistan jaon jne. eli kirjoittelen lisää, mutta hyviä veikkauksia otan mielelläni vastaan vastaavien ongelmien kokeneilta.
Kiittäen,
- P