Monitahoinen kysymys. EN ole kaikkiin vuosimallien välisiin eroihin perehtynyt kun itse
http://www.moottoripyora.org/iB_html...2ass_1_prv.gif aukisena ajelen 1999-versiolla.
Mutta muutoksiahan on tullut
- 2000-luvun alussa (en tiedä tarkkaa vuosimallia (2001?)) servo-avusteiset jarrut. Hyvä vai pasha - mielipiteitä on moneen suuntaan
- 2000-luvun alussa vaihdettiin starttirele (kärjet eivät enää voi palaa kiinni)
- 200x tuli facelift, jollloin moottoriin taotttiin +20hp keskialueen kustannuksella. Samalla vaihteisto/välitykset muutettiin kierroskoneelle sopivammiksi bensankulutuksen kustannuksella.
- Muuta faceliftissa tullutta:
-- hydraulinen keskiseisontatuki
-- keskuslukitus (ainakin joissain malleissa)
-- erillinen kaukovalo
-- jyrkempi ohjauskulma - kuinka onnistunut tuo muutos oli? - lue kaikki woblaus-keskustelut
- mittaristo
Muut, tuoreemmalla versiolla ajavat osannevat täydentää kaiken, jonka unohdin....
Yhtä kaikki: Isoja huoltoja on ehkä vain 40tkm:n välein, jolloin vaihdetaan polttoaineensuodin. Nuokin yleensä sovitaan huolllon kanssa (kuka tekee ja mitä). LT kun luonteeltaan teetättää aina jonkin verran työtä huollossa jo pelkästään vaadittavalla katteiden purulla. Siksipä monet tekevät jonkin osan huolloista itse.
Paljon puhuttava aihe on perälaakeri. Sen kesto on ikuisen keskustelun aihe. Itse vaihdoin kun mittariin tuli 80tkm. Hinta +220€. Jotkut ovat ajaneet laakerilla reilut +100tkm. Toiseilla se on pettänyt parissa kympissä.