(Sjuggen @ Touko. 22 2008,22:52) kirjoitti
Itselläni oleva -95 mallinen vastaava vekotin on hieman työllistänyt kaasareiden säädöllä. Ensin ihmettelin huonoa käyntiä pitkään, kunnes löysin vuodon kurkkujen ja kannen välistä. Täysin kovettuneet O-renkaat vuotivat pahasti. Tämän selvityksessä paras aine oli starttiapu -suihke. Tuota kun ruikki eri kohtiin, sai nopeasti selville vuotavan liitoksen. Seuraavaksi rakensin alipainemittarin, jotta sain kaasarit synkkaan. Sen jälkeen olen säädellyt tyhjäkäyntisuutinta ja neuloja lähes joka asentoon, jotta saisin sen vetämään kunnolla alakierroksilla. Nyt kun se vetää alhaalta tasaisesti, röpöttää pyörä aina 6-7000 kierroksen kohdalla. Ei tahdo jaksaa kiihtyä isommilla vaihteilla ko. alueesta yli täydellä kaasulla, vaan joutuu hivuttamalla osakaasulla. Kun kierrokset on taas n. 8000 alkaa taas vetämään kunnolla tuonne lähes punarajalle asti. Kun laihentaa seosta (laskee neulaa) kapenee tuo röpöttävä alue selvästi, mutta samalla alakierrosten veto katoaa. Pitäis vissiin raahautua päästömittarin äärelle.
Edit. Niin pitihän minun avustaa ketjun aloittajaakin, eikä vaan tilittää omia ongelmia. Itselläni jäi kierrokset huutamaan juuri laihan seoksen 'takia', tai näin ainakin itse asian olen tulkannut. Tarkistappa vielä, että alipainekalvojen liikuttamat luistit liikkuu vapaasti. Tuo voisi olla se kuulemasi lopsahdus ja käynnin heilahtelun syy. Tarkistus on helppo: tankki irti takapäästä, ylivuotoletku irti tankin alta (bensaletkuja ei tarvi irrottaa), vedä tankkia hieman taakseppäin ja käännä se poikittain ilmanputsarin päälle, nyt mahdut irrottamaan kaasareiden katot ja tarkistamaan kalvot, luistit ja neulaventtiilit. Älä hukkaa ko. kannen alla olevaa pientä o-rengasta alipaineputken kohdalta.