hra1150 kirjoitti
Olen tuollaisen pikapaikannut. Ei ole iso homma.
Todellakin tuossa 60 tkm kohdalla kannattaa rengasta vaihtaessa katsoa, että ne pienet peltiläsyt, jotka ovat urassa ja pitävät tuota hammaskehää (joint hub) paikallaan eivät ole "kaivautuneet" siihen kehään. Hammaskehä on kumipuslilla kiinni vanteessa ja pääsee hieman liikkumaan. Kehän kiinnittimet (ne peltiläsyt) ovat terästä ja pikkuhiljaa hinkkaavat itseään syvemmälle ja syvemmälle. Tämä taa aiheuttaa sen, että kehä siirtyy ulommaksi ja lopulta ottaa vain puoliksi booreistaan vetorattaaseen, sitten kehä alkaa alkaa ensin hinkata ja sitten lastuta perän kilpeä ja lopulta kuumennut perä roiskii kuparitahnat ja vaseliinit pihalle. Itse kardaani tai perä ei hajoa. Nuo ameriikansivujen kuvat edellä valaisevat asian hyvin.
Korjaus: otetaan peltiläpyskät irti (ruuvilla kiinni) ja siirretään hammaskehää seuraaviin reikiin niin, että peltiläpyskät ovat jälleen ehjällä pohjalla. Voilá ja seuraavat 60 tkm mennään taas. Vaikka hampaat ovat noissa kuvissa aika rujossa kunnossa, niillä mennään vielä, kunhan hammaskehä tulee oikealle paikalleen. Ainakin itse tein niin.
Sitten siinä 120 tkm kohdalla voi hankkia uuden hammaskehän ja vetorattaan. Intikan osat ei sovi, mutta kaipa noita hammaskehiä ja peltiläpysköjä saa kaupasta.
Ja niin, pyörähän on erinomaisen mukava peli ja ainakin minun mielestäni myös hyvän näköinen. Vääntöä alhaalta asti ja ajettavuus ihan kohdallaan. Osta pois, jos himottaa.