Lainaa:
(kawabata @ Helmi. 19 2008,23:46) kirjoitti
kawan 1500-1600 veeännässä ei tarvitse ikinä tarkistaa venttiilejä, ei rasvata ketjuja, ei kiristää ja kohdistaa hihnoja, ei vaihtaa kytkinvaijeria. miten lie kuoppaisella tiellä? antautuuko takaiskarit helposti ja ovatko edessä olevat jalkatapit hankalat kun töyssyihin pamauttaa, niin ettei saa kevennettyä persaustaan tai saa polvilla tukea tankista? niin no kustomistahan nyt tosin kirjuutellaan. että pitäiskö laittaa siirtosarja taaksepäin.
Kyseinen miin striikki on mun ensimmäinen oma pyörä ja kieltämättä yksi valintaperuste miksi siihen aikoinani päädyin oli pyörän huolettomuus. Kun ei ollut aikaisempaa kokemusta pyöristä ja niiden huoltamisesta, niin helpoin ratkaisu oli valita pyörä, johon ei tarvitse tehdä itse paljon mitään. Kunhan huolehtii määräaikaishuolloista 6000 km välein...
Kuoppaisella tiellä ajamisesta en oikein osaa sanoa mitään, kun olen enimmäkseen pysytellyt päällystetyllä tiellä ja takaiskareitakaan en ole vielä saanut pohjaan pamautettua. Vakioetujalkatapeista voisin sanoa sen verran, että onhan ne tietenkin siellä "kaukana edessä" verrattuna esimerkikisi kyykkypyörään, mutta voisi ne olla kauempanakin. Itselläni on pituutta 185-186 cm ja koin pitemmillä matkoilla, että polvet jäi hieman liikaa koukkuun. Noin 300 kilometrin ajamisen jälkeen polvet alkoivat yleensä kipeytyä. Olen kuullut aika monen muunkin kommentoivan miin striikin jalkatappien sijaintia, joten en ole ihan yksin väitöksieni kanssa. Muutenkin kun olen aikoinaan hajottanut polvet urheillessa, niin vakiotapit joutuivat väistymään siirtotappisarjan edestä viime talvena. Siirtotappisarjaa en ole vielä kuin kylmätestannut, mutta jo näin perstuntumalta uudet tapit tuntuvat paremmalta kun ne siirtyivät 15 cm eteenpäin. Toisaalta vakiotappien päälle pystyi tarvittaessa nousemaan seisomaan ja siirtotappisarjalla tämä ei ole mitenkään mahdollista. Mikäli pyörän ohjastaja on lyhyempi kuin minä, niin ei ne vakiotapitkaan välttämättä huonot ole. riippuu luonnollisesti vähän jalkojen pituudesta.