No niin melko erikoista tarinaa... Tilasin otsikon virityksen juhannuksen jälkeisellä viikolla euroopan kartoilla varustettuna. Silloinhan ei koko vehjettä suomesta vielä saanut, mutta ajattelin, että kyllä sen pian saa. No meni melkein koko 2 kuukauden kesäloma (siis kyllä vietin 2kk lomalla) eikä mitää kuulunut. Loman viimeisillä viikoilla sovin myyjän kanssa, että toimittavat heti skandimallin ja kun euroopan karttoja saa niin sitten korvauksetta saan ne. Kuulostaa hyvältä vaan ei.
Sain laitteen ja välittömästi pyörään kiinni ja koeajolle. Toimi hyvin. Seuraavana päivänä lähdin pitkälle 1300km lenkille ja navigaattori toimi vielä aamulla... Ajattelin sammuttaa laitteen kun ajelin vielä tuttuja teitä ja laturijohtoa en ollut ehtinyt kiinnittää. No ajeltuani muutaman sata km yritin himmeliä herätellä, mutta ei mitään merkkiä eloon heräämisestä... Onneksi tuli normikartta ja paperille kirjoitettu reittiselostus mukaan, joilla tästä selvittiin.
No romu ei herännyt enää, vaikka laitoin laturiin. Toimituksesta oli onneksi niin vähän aikaa, että maahantuoja toi töihin uuden ja haki vanhan pois, vaikka sekin jmalauta kesti 1,5viikkoa.
Kun alkuperäinen vehje hajosi sain postissa euroopankartat... Aluksi olin tilanteessa, jossa minulla oli navigaattori, mutta ei europpan karttoja. Nyt olin tilateessa, jossa minulla oli euroopan kartat, mutta ei navigaattoria. Hienoa, kerrassaan upeaa.
Vihdoin sain kaikki rensselit pelipaikalle, oli navigaattori, oli kartat... Ei kun Espanjaan työreissulle ja pasgaattori mukaan. Brysselin kentällä oli pitkä odotus ja ajattelin koittaa euroopan karttoja koneeseen (en ollu aikasemmin ehtiny). Kone meni aivan jumiin... Vaikka jumi on voimaa niin hieman piti haukkoa henkeä, ettei paiskannu koko vehjettä terminaalin lasista pihalle. Voi hvetti. Vuokrasin europcarilta navigaattorin, koska oma ei edelleen toiminut... Viestiä tietenkin myyjälle, että mitä H*lv*ttiähttp://www.moottoripyora.org/iB_html...fused_orig.gif Selvitys oli, että karttojen piti toimia navigaatorilla maahantuojan mukaan, mutta ne ei kuitenkaan toimi. Jollakin virityksellä ne saisi toimimaan... Olen vahvasti sitä mieltä, että palautan koko romu kasan ja ostan Zumon. Alkaa jo nyppiä koko touhu.
Että näin...