Mistä vois johtua etupään vatkaus n.70km/h,kun irrottaa kädet.
Kahta eri etu rengasta koitettu ei vaikutusta.Uusi takarengas kaikki tarkistettu liikkeessä,missään ei ole löysää.
Printable View
Mistä vois johtua etupään vatkaus n.70km/h,kun irrottaa kädet.
Kahta eri etu rengasta koitettu ei vaikutusta.Uusi takarengas kaikki tarkistettu liikkeessä,missään ei ole löysää.
koska on öljyt tarkistettu etu-pumpuista ?
stefojen vaihdolla aloitettiin vian poisto mut ei vaikutusta.
Useissa, ml. Suzukit, omistamissani moottoripyörissä kyseinen ilmiö on johtunut löysästä ohjauslaakerista.
Eturenkaan olet vaihtanut, joten vatkaus ei johtune suomuille kuluneesta eturenkaasta, mikä taas usein johtuu (suomuille kuluminen) siitä löysästä ohjauslaakerista.
Etupään pitää liikkua selkeästi ja vapaasti, mutta kuitenkin hieman "tahmeasti". Ei saa lempsua puolelta toiselle. Vienosti tuupatessa on hyvä, jos pysähtyy itsekseen kesken lennon.
Liian kireä ohjauslaakeri on ihan kamala, varo sitä. Lisäksi voinet ottaa huomioon, että kaikki renkaat eivät toimi hyvin uusinakaan. Itselläni Bridgestonen Battlax, joka on ensiasennusrenkaana 600 Banditissa, meni vaihtoon alle 4000 tkm. Syy: etupään vatkaus.
Minun pyörässäni vatkaus korjaantui ohjauslaakerin uusimisella. Oli ruostunut neljässä vuodessa.
Onko sinulla joku takalaukkuteline ? Minulla alkoi Jammussa vatkaus kun sellaisen laitoin kiinni. Sitten kun on laukkukin niin vatkaa jo 40-50 km/h nopeuksissa.
Jos pyörä on kunnossa eivät laukut vaikuta, ainakaan alle 80 nopeuksissa. Sen kovemmassa vauhdissa en ole uskaltanut irroittaa molempia käsiä stongasta. Tietysti erilaiset laukut saattavat vaikuttaa eri tavalla. Minulla on pyörässä Kappan 44 litraset.Lainaa:
(JJJ @ Elo. 22 2007,22:04) kirjoitti
Kiitoksia neuvoista .Ravistus loppu ohjaus laakerin kiristyksellä.
Mulla kanssa samanlaista ongelmaa, miten sen laakerin saa kiristettyä, onko helppo homma? Jos joku laittais pikkuohjeet miten hoituu, kiitos. Ei ole meinaan noi remonttihommat ihan niin hanskassa kun sietäis olla.
Tuo ohje ja kaikki muukin tarpeellinen Haynesin oppaasta: http://www.alfamer.fi/naytatuote.asp?haku=H3987Lainaa:
(Kriswald @ Elo. 27 2007,13:25) kirjoitti
Säästyy kirjan hinta hyvin nopeasti.
Jos ei ole hanskassa, miksi opetellakaan. En leikkaa itse hiuksiani enkä paikaa hampujakaan. Oikeasti homma on alle 15 min. homma, mutta miksi nähdä vaiva, jos rahalla saa?
edit: pergola, että tuntuu hyvältä, kun on joskus osannut antaa edes yhden hyödyllisen neuvon...
Keula asiaan. Itse ostin avk:lta Suzuki gsx600F, oli vähän katetta rikki sieltä täältä mutta nytten korjattu, mutta ilmeni ongelma että kummatkin keulan liukuputket ovat vinossa, ei onnistu suoristaminen vaan joutuu nytten jostain hommata uudet ja siinä tarvisin apua kun en ole mistään löytäny vielä. Käytettynä olen etsinyt kun ovat niin kalliita maahantuojalta.
Ja sitten vielä että mistä löytyisi täydelliset etuvilkut äffään? jos joltain löytyisi läpinäkyvät, niin olisin halukas ostamaan