Lainaa:
(Pekkavee @ Elo. 01 2007,13:58) kirjoitti
Niin,,, en ajatellutkaan asiaa siten tuleeko korvakkeesta vahvempi kuin alkuperäinen. Varmasti vahvemman saa aikaan hitsaamalla helpostikin. Ja tosiaankin takahäkin saa pysymään kyydissä vaikka matkustajana olisi minkälainen tonnikeiju. Tosin kestää se alkuperäinenkin korvake tonnikeijunkin, jos ei ajele isoihin monttuihin.
Mutta vaihteiston kannalta ei ole niinkään hyvä että kuorta hitsataan, varsinkaan jos vaihteistoa ei pureta. Kuori voi kieroutua hitsattaessa, joka aiheuttaa laakereille ylimääräistä kuormaa, tai stefat voi kovettua tai jopa sulaa/palaa. Vaihteistossa voi olla sisällä sellaisia muoviosia mitkä ei kestä lämpöä yms. yms. Itse olen hitsannut (korjannut) TIG:llä joitakin moottorisahan magnesium runkoja, perämoottorin peräeviä ja potkureita, auton imusarjoja tms. Joihinkin tilanteisiin hitsaaminen soveltuu hyvin (esim potkurit ja imusarjat) mutta en voi suositella kenellekkään vaihteistonkuoren hitsaamista, varsinkaan vaihteisto kasassa.
Kokonaan toinen asia on sitten se miten hitsaaminen vaikuttaa pyörän arvoon vaihdettaessa. Itse en ainakaan koskisi pitkällä tikullakaan sellaiseen pyörään missä vaihteistoa on hitsattu. Paitsi tietenkin jos hinta on kohdallaan. Mutta jonkinlaista napinaa saattaa pyörää vaihdettaessa kuulua moisesta korjausmenetelmästä.
Mutta kukin tekee pyörälleen mitä haluaa.