Morjens,
Pitää jakaa ilosanomaa eilen tapahtumaan heräämisen johdosta. Ajossa on "pikkumopo" eli 500 CB Honda joka kuljettaa meikäläistä sen mitä tarvitsee. Tähän asti olen ajellut MP-ASUn tekstiilipuvulla ja pitänyt sitä varsin hyvin istuvana ja käypäisenä meikäläisen kropalle.
Viime viikkoina kelit on olleet varsin tuuliset ja katteettoman mopon omistajana tuulen riepomisesta on saanut kärsiä tavallista enemmän - tai niin ainakin luulin. Itse asiassa tuulen riepominen on alkanut kyrsimään siinä määrin että olen tosissani ajatellut siirtymistä katteellisen kulkineeseen.
Talvella hankin tutultani käytetyn nahkapuvun ja eilen puku sai ekan käyttökerran allekirjoittaneen suojana. Elohopea näytti 25 astetta plussaa ja tuuli oli todella kova ja puuskainen. Hetken jopa mietin koko ajelulle lähtöä koska tuuli oli niin kova ja muistissa oli edellinen reissu ja 300km kauheaa repimistä sivutuulessa. Lähdin kuitenkin ja eipä ollut huono päätös.
Nimittäin nahkapuku päällä löytyi koko mopoilusta täysin uusi puoli. Puku istuu meikäläiselle kuin se kuuluisa pappa mamman selkään ja ajaminen muuttui täysin erilaiseksi. Ajoipa millaiseen tuulenpuuskan tahansa, mopo meni suoraan ja kuskikin pysyi paikallaan. Nahkapuvun kanssa pyörästä tuli todella rauhallinen ajaa moottoritienopeuksissakin vaikka pyörällä ei kauhiasti massaa olekaan.
Toinen yllätys oli nahkapuvun "viileys". Vaikka aurinko porotti pilvettömältä taivaalta lämpö ei tuntunut missään vaiheessa. Tekstiilipuvulla ajaminen 25 asteen helteellä on aina jossain määrin hikistä hommaa.
Summa summarum... Meikäläinen rakastui nahkapukuun 100-0 ja tuskinpa tulee jatkossa ihan vähällä tekstiilejä päälle puettua. Seuraavana hankintalistalla kunnollinen sadepuku nahkojen päälle http://www.moottoripyora.org/iB_html.../smile_org.gif