Lainaa:
(julma jj @ Huhti. 02 2007,07:47) kirjoitti
Lainaa:
(wolvie @ Huhti. 01 2007,23:57) kirjoitti
Kuuluisikohan tämä enemmänkin tuonne jauhamisen puolelle, mutta modet saavat tarvittaessa siirtää.
Eli rupesin tuossa perjantaina miettimään mitä pitäisi tehdä täysin idiooteille autokuskeille.
Jonotin liikennevaloissa kolmantena oikealla kaistalla. Samaan suuntaan oli kaksi kaistaa ja vasemmalla kaistalla jonon ekana oli tyttö skootterilla. No kun valo vaihtui niin minun edessä ollut ameriikkalainen valtamerilaiva päätti heti risteyksen jälkeen vaihtaa kaistaa. Luonnollisesti sen skootterin päälle. Onneksi tyttö oli valpas ja väisti tilanteen, mutta oli kyllä todella läheltä piti tilanne.
Jos autoilija ei tuota tyttöä nähnyt niin on kummallallista että hänellä oli edes kortti kun tietääkseni sokeille ei kortteja anneta. Tytöllä oli punainen skootteri, kirkas kypärä ja värikkään vaatteet ja hän oli valoissa auton mitan tätä kiilaajaa edellä.
Kaveri ihan vaan vaihtoi kaistaa periaatteella mulla on isompi kulkuneuvo kun sulla...
Oli meinaan lähellä etten parkkeerannut pyörää sen auton viereen ja käynyt kiskomassa kuskia pihalle autostaan. Normaalisti olen todella rauhallinen mutta myt meinas palaa käämit.
Jotenkin tuli heti mieleen, että parin kesän päästä tuota skootteria voisi olla oma likka ajelemassa...
Onhan mahdollista tehdä kuskin koheltelusta tutkintapyyntö poliisille.
Itselläkin poika siinä iässä, että moposkootterilla ajelee, joten . . . . .
http://www.moottoripyora.org/iB_html...cons/crazy.gif
Ongelmaksi saattaa vain tulla rikosepäilyn toteennäyttö. Esitutkinnasta sen verran tiedän, että on hyvin hankala toteennäyttää suullisella kuulemisella moista liikennerikettä. Tapaukselle tarvitsisi aina todistajat ja rikkeen tulee täyttää mahdollisesti useampikin rikosnimike, jotta siitä saisi oikeasti jutun.
Tuntuu poliisi vain suhtautuvan "kanteluihin" hyvin nuivasti (ainakin täällä päin Suomea). Vähän sillein hymähtelevät ja "noh, eiköhän se siitä, onneksi mitään ei käynyt..." - asenne...
V-mäistä olla mopolla aina se alakynnessä oleva, mutta se kai on vain osa tätä lajia.