-
Näyttää siltä että nämä manuaalihommat vainoavat minua.
Ostin reliatechistä Garmin quest 2:sen. Peli tuli 4.4. iltapäivällä postiin josta sen hain. Rupesin tutustumaan laitteeseen jossa on paksu suomenkielinen manuaali ja lisäksi monistettu pikaopas. Avattuani laitteen huomasin olevani Kansas Cityssä tai ainakin sen lähellä, enkä päässyt pois sieltä. Mm harjoittelin ensimmäisen kerran reititystä, sain reitin Kansas Citystä kotiin. Koko ilta ja osa yötäkin meni kiroillessa ja harjoitellessa enkä päässyt eteenpäin ollenkaan. Soitin aamulla italowesternille joka kehoitti soittamaan navicorelle, joka on virallinen maahantuoja. Siellä minulle kerrottiin että uusi laite pitää olla ulkona vähintäin 15 min. että se löytää sopivat satelliittit. Tein näin. Meni melkein tunti ennekuin koneeseen tuli teksti" ala navigointi." Tällaisesta perusasiasta ei ollut manuaalissa sanaakaan jonka Navicorin mies pitkin hampain myöntikin. Nyt on homma enemmän ja vähemmän jumissa. En saa "koti" asetusta paikoilleen. Soitin taas tänään Navicoriin ja mies lupasi soittaa uudestaan ja neuvoa oman navigaattorin kanssa miten se tehdään. Manuaalin ohjeiden mukaan olen nyt sen verran monta kertaa yrittänyt, enkä onnistunut tässäkään hommassa. Tekee mieli kyllä palauttaa tuote. On se nyt perkeleen kumma että tämäkin niin vaikeaa. En mie valita mutta kyrsiihän se. http://www.moottoripyora.org/iB_html...s/nixweiss.gif
nimimerkki " minäkö tyhmä, nyt en oikein ymmärrä."
-
Täältä löytyy vastauksia yleisimpiin ongelmiin. Kuvailemiisi ongelmiin voisi löytyä vastaus "FAQ: My Quest locked up! What should I do?!?" tai "FAQ: why can't I set a new Home location?" -kohdista.
-
Kiitos linkistä. Se vaan on englanninkielinen. Kyllä kieltä jonkun verran osaan, mutta tekninen sanasto on huono. Onneksi on ilmainen sanakirja verkossa. Olen nyt soittanut navicor:iin parikin kertaa. Kyllä on sielläkin palvelussa eroa eri henkilöiden välillä. Yksi kaveri neuvoi auliisti sen minkä siinä pystyi. Toinen sanoi varsin ylimielisesti että kyllä te näytte opastusta tarvitsevankin. http://www.moottoripyora.org/iB_html...2ass_1_prv.gif Perkele
-
Koitapas menu/qps info. Siellä tulee niitä palkkeja ym. satelliittien mukaan, jos löytää. Paina siellä menu ja valitse uusi sijainti/automaattinen (tee ulkona). Itsellä ainakin tuolla lailla löytää uuden sijainnin parhaiten.
-
Lyhyttä suomennosta, jos termit täysin aukea:
Mikäli laite on kokonaan jumissa ja/tai ei löydä satelliitteja pitkänkään odottelun jälkeen, laitteelle voi koittaa tehdä tuon Master Resetin. Se tapahtuu käynnistämällä laite pitämällä tuossa em. "FAQ: My Quest locked up! What should I do?!?"-kohdassa mainittuja kolmea nappia pohjassa koko käynnistyksen ajan.
Mikäli Koti-paikan asettaminen ei onnistu, niin se voi johtua siitä, että muistissa on jo samanniminen waypoint. Eli tuhoa se ensin ja yritä sitten asettaa uusi Koti (Home-waypoint).
-
Itselläni Quest meni jumiin kun sammutin sen Miamin lentokentällä ja käynnistin uudestaan Tampereella. Jostain löysin valikon jossa kysyttiin että olenko siirtynyt sammuttamisen jälkeen yli sata mailia, vastaus kyllä niin etsii satelliitteja ilman alkuoletusta sijainnista.