Olen taistellut Husseani valkokilpiseksi nyt n. 2kk. Vinkki kaikille,
älkää alkako vanhaa uutta punakilpistä rekisteröimään, menkää pankkisedän juttusille ja ostakaa valmiiksi valkokilpi.
Tapahtumien kulku pääpiirteissään:
Ostin viime kesänä vm. 2004 olevan TE450 Hussen ja ajattelin sen nyt kesän lähestyessä laittaa valkokilpiseksi.
Aloitin luonnollisesti laittamalla kaikki mahdolliset katsastuksessa tarvittavat kikkeet Husseen ja hommasin paljon puhutun COC todistuksen suoraan tehtaalta mopooni. Ajattelin, että tuolla paperillahan taivas aukenee, että ei muuta kuin katsastukseen, verot maksuun ja baanalle.
Kysyin konttuurilta, mitä muita papereita kuin COC tarvitaan, vastaus:omistusketjusta todistukset. Dodiin, kiikutin COC:n, kauppakirjan ensimmäisen omistajan ja minun välisestä kaupasta sekä MP-Racingin ja ekan omistajan (kaupat tehty 2004 kesällä) kauppakirjan ko. paikkaa, joista näkyy selvästi kaikki tarvittavat tiedot.
Ei kelvannut.
Ei kuulemma osoita käyttöönottopäivää, joka määrää minkä vuoden EU-direktiivien mukaan pelataan.
Pyysin edelliseltä omistajalta vapaamuotoisen todistuksen siitä, että hän on todellakin ottanut ostaessaan pyörän aktiiviseen käyttöön eikä varastoon seisomaan.
Ei riitä.
Tarvitaan todistus, että MP-Racing (virallinen maahantuoja), ei ole myynyt käytettyä pyörää. (tokihan COC paperissa on valmistuspäivä kissankokoisilla kirjaimilla ja sama löytyy kauppakirjoista...) niinpä kiikutin luovutustodistuksen tehtaalta,
joka löytyy huoltokirjasta, jossa näkyy MP-Racing sekä ensimmäinen omistaja vastaanottajina.Jälleen päivämäärät, runkonumerot jne. täsmäävät.
Ei riitä.
Nyt minun tulisi hommata kuitti MP-Racingin ja tehtaan välisestä kaupasta! Kuinkas h*lvetissä semmosen saa, eikö ne yksityisyritysten kirjanpidot kuulu jonkinsortin liikesalaisuuksien piiriin!
Kaikista hauskinta tässä on se, että n. 75% AKE virkailijoista on sanonut, että planketit riittävät, ja loput että ei?? Lisäksi AKE sanoo, että päätös on katsastusmiehen ja katsastusmies sanoo että AKE:n on annettava päätös. Eli luultavasti tässä vedätetään edestakaisin niinkauan, kunnes keksitään joku paperi jota ei pysty hommaamaan, ja näin kaikki välttyvät ottamasta vastuuta.
Että semmosta, periaatteesta olen kuitenkin päättänyt viedä asian loppuun, kävi miten kävi,v*tuttaa sen verran rankasti. http://www.moottoripyora.org/iB_html.../veryangry.gif