Lainaa:
(jarijii @ Tammi. 17 2006,13:57) kirjoitti
näyttää vieläkin porukoille olevan epäselvää tuon
bensan säilyvyyden kanssa,se nimittäin EI säily
samanlaisena kuin n:kuukauden,asia selviää kun käy vaikka
lukemassa esim:NESTE:een sivuilta.
ja siitä johtuen kyllä se käymään voi lähteä mutta kaasarit
se tukkii (suuttimet) ym.muut röörit,ei ehkä vuoden tai kahden vanhoihin pyöriin mutta odottakaas kun kertyy vuosia, niin
menee tukkoisemmaksi vuosi vuodelta.
avatkaas joskus kaasarit niin näätte mitä ne pitää sisällään
ja sitä "mömmöä" mitä sinne kertyy ei saa pois millää
masinolilla , no niinhän se on että kukin taaplaa tyylillään.
Mulla oli vielä vuonna 2002 vm. -92 CBR 600 Honda. Siinä meni tasan sen kerran kaasari sakasta tukkoon, just silloin kun en jaksanu käydä pahemmin käyttelemässä pyörää talvella.
Samoilla bensoilla lähti keväällä kaikkina muina kertoina kukkumaan täysin moitteettomasti. Silloin kävin sitä tasaisesti käyttelemässä, aivan kuten vanhemmat starat mulle neuvoi. Se oli hyvä neuvo! Kyseinen Cebari oli mulla kuus vuotta. Koskaan ei tarvinnu stabilaattoria käyttää.
Eihän siitä stabilaattorista haittaakaan ole, ja varmasti bensa säilyy sillä pidempään niin, ettei se sakkaannu. Sitähän en yritäkään kiistää.
Pointti on se, että vaikka laittais stabilaattoria, niin kyllä se silti haihtuu talven aikana kohokammioista. Eli sitten on riskinä kaasareiden kuivuminen, ja tulviminen sitten keväällä kun pitäis lähteä ajamaan.
Sen takia stabilaattorit tankissakin kannattaa välillä käydä käynnistelemässä pyörää. Saadaan gasoa sinne kaasareihin, ja mestat pysyy kunnossa. Eli jos joka tapauksessa (oli stabilaattoria tai ei) joudutaan talvella käydä käyttämässä, eli se stabilaattori menettää tavallaan merkityksensä, koska sinne kohokammioihin joka tapauksessa tulee aina tuoretta gasoa tankista käyttämisen yhteydessä, joka ei sinne kaasareihin ihan äkkiä sakkaannu.
Tuossa oli se koko pointti, miksi stabilaattoria ei välttämättä tarvita, ja miksi pyörää kandee välillä käydä käyttelemässä siellä tallissa. Se on helppo ja hyvä tapa, ei tartte pahemmin ressata talvisäilytyksestä, ja keväällä toimii heti laakista..