Lainaa:
(pr0gram @ Tammi. 16 2006,20:53) kirjoitti
Näissä kritiikeissä olisi hyvä olla aina mahdollisimman tarkka. Itse alan pikkuhiljaa kyllästymään näihin ainaisiin "Minua ei palveltu heti kun astuin liikkeen puolelle joten ostin sitten pyörän/tavaran naapuriliikkeestä jossa minua palveltiin asianmukaisella tavalla. Kyllä siinä nyt varmasti sitä myyjää harmittaa!!"
Näistä kritiikki säikeistä saisi puolet vetää imo suoraan roskakoriin juuri näitten jeesustelujen takia. Tässä tapauksessa ei nyt välttämättä ole kyse siitä, mutta yleisesti tällaista on joka toisessa viestissä jos näitä säikeitä alkaa lukemaan.
Niin... pakkohan näitä ei ole lukea, jos ärsyttää. Kun aiheena kumminkin on "risut ja ruusut mopokaupoista" niin huonosta palvelusta kirjoittaminen kyllä kuuluu asiaan siinä missä esmes halvin tai kallein hintakin.
Kaupankäyntiin kuuluu asiakaspalvelu. Jos asiakas ei halua palvelua, ei sitten, se on asiakkaan oma asia. Mutta jos myyjää ei kiinnosta palvella - no tarkkaan ottaen sekin tietysti on myyjän oma päätös mutta ei se ainakaan kaupantekoa lisää eikä siten levennä myyjän leipää.
Ja palvelun laadun ei pitäisi olla kiinni edes ostosten loppusummasta. Tyytyväinen asiakas palaa liikkeeseen, tyytymätön kantaa euronsa naapuriin. Minua kyllä kiinnostaa tietää, millä palvelu pelaa ja missä ei.
Ja jotta topicciin päästäisiin: mitä Kärkkäiseen tulee, olen minäkin riittävän monesti Oulun Kärkkäisen mp-osastolla pällistellyt vaan myyjillä näkyy olevan aina tärkeämpää jutusteltavaa keskenään. Olipa ostettavana sitten pikkusälää tai uusi pyörä, omat mopoeuroni kannan nykyisin naapurikauppaan tai naapurikaupungin mopokauppaan.