Olen menossa katsomaan viikonloppuna otsikon mukaista pyörää ostoaikeissa.
Kilometrejä on n. 50000 (mittarin mukaan), siinä on jonkinlainen huoltokirja (miten pitää sitten paikkansa) ja syy miksi tätä edes harkitsen on se, että "puolituttuni" joka pyörän nyt omistaa huolehtii kaikista autoistaan ja pyöristään kuin omista lapsistaan eli mahd. hyvin. Jammu on siis rekisteröity Suomeen ja verot maksettu, ollut nykyisellä omistajalla 2 vuotta.
Mitä pitää ottaa huomioon pyörää katsoessa/tarkasteltaessa? Luin tuosta aiemmista FZR-1000:n keskustelua, päteekö samat vinkit/tarkastuskohteet myös FZR-600:een? Itseäni epäilyttää paljon nuo kilometrit, onko jotain kohtia pyörässä mistä vois katsoa "kulumia" jotka vois kertoa käytön määrästä?
Vielä lisäinfona että syy miksi harkitsen näin "vanhaa" ja "halpaa" pyörää on se, että se on minulle ensimmäinen oma moottoripyörä ja en halua siihen paljoa rahaa käyttää. (olen ajatellut tälle pyörälle etukäteen hinnaksi n. 2500-3000e, kunhan sen sitten näkee)
Mites noin yleisesti nk. kyykkypyörät, soveltuu pitkille ihmisille? Mulla on vartta n. 187 cm. Onko jotain mitkä sopis Yamahaa paremmin? Suzukit on mun mielestä vielä kyykympiä kuin Yamahat, mitä olen "kylmänä" istunut päällä.