Kokemuksia Xenan hälyjarrulevylukoista?
Printable View
Kokemuksia Xenan hälyjarrulevylukoista?
Mulla on se muutaman vuoden vanha malli.. otin patterit pois kun huuteli yksikseen yöllä. Toimii hyvin tavallisena lukkona, ja ehkä antaa sen vaikutelman että olis häly http://www.moottoripyora.org/iB_html...ons/tounge.gif
Kuinka herkkä on hälyttämään? Paljonko pyörää pitää heiluttaa/töniä/siirtää/koskea, että alkaa huutamaan?
Itselläni on Xena XN14 (VAT-hyväksytty) levyjarrulukko. Ostin lukon hieman sokkona ja pyörän äärellä huomasin ensimmäiseksi, että XN14 ei mahtunut etulevyjarrun koloihin, joten pidän sitä nyt sitten takalevyjarrussa. Hälytysherkkyys riippuu ilmeisesti kovasti asennosta johon sen kiinnität. Mitä itse olen testaillut, niin pyörän voi nostaa pystyyn ja kevyesti heilutella ja mitään ei tapahtunut. Toisaalta taas sitten lukkoa kiinnitettäessä/irroitettaessa suurin piirtein joka toinen kerta hälytin lähtee huutamaan.
Hälytin itse on vankan ja laadukkaan oloinen, ja avain toimii hyvin lukkopesässä. Nämä lukot saattavat joskus sateella huutaa, itseäni ei häiritse kun pyörä on aina suojassa säilytyksessä.
Mulla on se vanhempi malli, se keltainen... Hyvin se on toiminut. Tosin kertaakaan en ole sitä sateessa pitänyt sen lukon kanssa. Yöt seisoo parkkihallissa, eikä se siellä yksinään ole huudellut. Herkkyys tosiaan riippuu siitä miten asetat tuon lulkon. Mulla on se etujarrulevyssä about kello kahdessa ja kyllä se pärähtää soimaan jos kylmätyyppejä yrittää ottaa. Avatessa kerkee kerran piippaamaan kun avain koskettaa lukkoa... Tyytyväinen olen ollut...
Tänä keväänä kaikkien tuskailujen jälkeen heitin paristot siitä he*vettiin, ei sillä mitään tee. Huutelee itekseen tai sitten ei virity ollenkaan ja syö paristoja.
Vuosi sitten se alko huutamaan tavaratilassa itsekseen eikä hiljentynyt ennenkun otti paristot pois. Liikkeessä vaihtoivat uuteen, joka tosiaan alkoi tänä keväänä tekemään samaa. Viime kesä meni siinä, että piti aina silloin tällöin kokeeksi potkaista, että hälyttääkö se. Useimmiten ei hälyttänyt, aivan sama miten päin sen asensi. Nyt se toimii pelkkänä jarrulevylukkona ilman hälytystä. Onkohan tuossa tämän vuoden mallissa joku suurestikin muuttunut, kun on VAT-hyväksytty? Tuo oma ei ole.
Niin joo, oishan sen voinu taas käydä vaihtamassa uuteen valittamisen sijaan, mutta kyllä kaksi kappaletta oli mulle tarpeeksi, en minä semmosta arpakonetta pyörään enää halua.
Mutta on täällä ollut hyviäkin kokemuksia siitä laitteesta, että älä minun huonojen kokemusteni anna liikaa vaikuttaa http://www.moottoripyora.org/iB_html.../smile_org.gif
Satunnaiskäyttöön tuo tulisikin. Pyörä on muuten lukkojen takana tallissa.
Voiko pyörään laittaa peitteen päälle lukon ollessa aktiivinen? Ettei pillastu http://www.moottoripyora.org/iB_html...ons/tounge.gif. Vai ensin peite ja sitten lukko?
ensin peite, sitten lukko.
lukon asennolla voi vaikuttaa herkkyyteen.
Hyvin on toimina sateella (ei ole soina) ja kolistellessa (hyvin ulissu).
Lukko tänä keväänä ostettu.
tossa varmaan vat hyväksymis peruste "Malleissa XN-18,-15 ja -14 DoubleLockingSystem -DLS joka varmistaa lukkotapin vastakieleen"
Tuolla hintaa saat multa gsm hälyttimen joka ei varmasti petä eikä tee vikahälytyksiä: hälytystason voit itse säätää sopivaksi.
Linkki ->
Mä oon varmaan ostanut Xenasta (XN14 yellow) ns."maanantaikappaleen", kun toimii niin kuin pitääkin. Ei huutele sateella ylimääräisiä ja vastaavasti rupee meuhkaan, jos heiluttelee pyörää (esim. istuu päälle)... http://www.moottoripyora.org/iB_html...icons/cool.gif
Vaimon moposta piti eilen illalla repiä tommonen keltanen Xena irti, alkoi pressun alla huutelemaan itekseen. Paristot otin pois ja lukko takas paikoilleen.
Mulla on Xena XN15 ja on toiminut kyllä ihan moitteetta. Herkkyyteen vaikuttaa asennuspaikka ja olen laittanut sen etujarrulevyn alaosaan ja siellä se reagoi vasta liikuttaessa. Esimerkiksi pyörän voi käynnistää, nostaa pystyyn ja kun suoristaa tangon, niin hälytin käynnistyy vasta silloin.
Mul o viime kesänä hankittu keltainen malli ja huonoja kokemuksia kuten näköjään aika monella muullakin. Lukko ei kestä edes kosteutta, ainakin mun alkaa huutaan vaik ois kortsu mopon päällä. Mut onhan se lukko kivan värinen.
Hälyn takia ei ainakaan kande laittaa, mut toimii lukkona.
Mulla toimii aivan täydellisesti, ei huutelee turhia ja hälyttää kun yrittää liikuttaa pyörää. Esim. ei tarvii kenenkään yrittää nousta satulaan, silloin xena hermostuu http://www.moottoripyora.org/iB_html.../smile_org.gif
(laite siis uutta mallia, merkintää en muista).
Mikä näistä keltaisista?Lainaa:
(Vince TB @ Kesä. 22 2005,02:14) kirjoitti
Oliskohan XM14 tai XE15. Noissa väreissä tuli lukkoja vielä toissakaudella maahan ja juuri noissa kelta-mustissa on kasapäin ongelmia kosteuden kanssa.Lainaa:
(suiza 1200 @ Touko. 06 2006,00:50) kirjoitti
Viime kaudeksi tuli nämä uudet (eli XN-14, XN-15, XN-18, XR1 ja XZ1) joissa tota ongelmaa ei ole ollut, ainakaan samassa mittakaavassa. Jos viime kaudella ostanut kelta-mustan on kauppias myynyt wanhaa varastoa täyteen hintaan, maahantuoja niitä ei tuonut kelta-mustana tietääkseni yhtään maahan.
Itselläni XN-14 Vat-hyväksytty ja siksi vakuutusyhtiö antaa kaskovakuutuksesta vielä lisäalennuksen. Ei ole hälyttänyt turhia, voisi olla hieman herkempikin. Asennuspaikka vaikuttaa herkkyyteen. Ainoastaan pois ottaessa meinnaa huutaa ennen kuin olen saanut sen irti. Suosittelen!
Mulla on kanssa se keltainen malli. Toimii nykyisin vain jarrulevylukkona, koska en ole enään saanut sitä hälytintä viritettyä, vaikka olen paristotkin vaihtanut uusin ja tehnyt vaikka mitä. Mykkä on koko kapistus nykyisin.
Wanha aihe mutta nostetaan esille.
Jos on kokemuksia Xenan uusista jarrulevylukoista (ostettu tyyliin v.2007 ja uudemmat lukot), laittakaa tänne faktoja. Mm. teräksen värinen ja mainoslauseita paremopi veden kesto, niin näitä tarkoitan.
XN14
Tapiola antaa omavastuun kokonaan pois ilkivalta/varkaus vakuutuksesta VAT lukolla/hälyllä, tämän on syy miksi Xena vois olla vaihtoehto.
Itsellä on se legenda "paska malli" eli 2005/2006, kelta-musta, joka ei siedä vettä tai kosteutta ollenkaan. Meni heti pilalle eka vesisateessa, ja nyt on mykkä kokonaan toisen vesisateen jäliltä. Tästä lukosta en tiedä onko VAT malli, aika järeä se on.
Mullakin XN14 ja toimii. Pidän sitä (tarvittaessa) jarrulevyn alaosassa "roikkumassa" niin ei ole niin hirveän herkkä huutamaan, mutta dalmaatikko kun olen, niin muistuttaa olemassa olostaan jos yrittää lähteä http://www.moottoripyora.org/iB_html...02moto_prv.gif
Viime kesänä tuli tuollainen rosterinen XN-14 hankittua.
Kosteuden kanssa ei ole ollut ongelmia. Patterit ovat alkuperäiset, ei tuntuisi niitä kovasti kuluttavan. Toinen patterisetti tuli lukon mukana.
Herkkyyttä tosiaan voi "säädellä" sen mukaan, mihin kohtaan levyä lukon laittaa.
Kuten Tipe:kin mainitsi, hälytyksen alkamisen viive vehkeessä on turhan lyhyt. Suoritus pitää mennä kohtuullisen "nappiin", jottei ala metelöimään.
Muutoin virheellisiä hälytyksiä ei ole tietääkseni tullut, ei onneksi aihellisiakaan. Joskus kapistus kuitenkin äityy huutamaan muutaman kymmenen sekunnin kuluttua kiinnittämisestä. Saa palaillla juoksujalkaa ja kaivella kiireellä taskujaan. Tuohon on auttanut kevyt lukon ravistelu ennen kiinnitystä. Lieneeköhän kuulassa jumitusta, kuten kuskillakin.
Kaiken kaikkiaan silti hyvä peli, ostaisin uudelleenkin. Kylläkin pykälää isomman. XN-14:n kita on nimittäin joihinkin pyöriin hiukan lyhyt. Super-Tenttuun ja ZR-7:aan sopi vain taakse, isoon Bandiittiin ei kumpaankaan päähän. Bandiitissa tosin on nyt edessä EBC:n levyä ja siihen istuu.
Edit: Taisi muutoin olla kumminkin niin, ettei kaikkien pelien levyissä vain ollut tarpeeksi isoa aukkoa Xenan tapille.
Xenalle pointsit multakin!
en tiedä noista mutta ainakin XR1 on hyvin pelittäny ja lukon paikalla tosiaan pääset vaikuttamaan herkkyyteen... etulevyssä ylhäällä olis vissiin kaikkein herkin pienellekkin tärähdykselle/kosketukselle mutta itse en kyllä uskalla etulevyyn laittaa kun tuli vanhalla ei hälyllä varustetulla lukolla rikottua takalevy!(etulevy vähän tyyris ja sekin päivä koittaa kun xenasta patterit loppu ja unohtaa sen siihen) http://www.moottoripyora.org/iB_html...cons/shaun.gif mulla se on aina kiinni ku en istu pyörän päällä (tän kauden ollu) ja ei pahaa sanottavaa! http://www.moottoripyora.org/iB_html...jumpie_prv.gif
Jospa se rosterinen eli uudempi malli ois paremmin kosteudelta suojattu.
Vanha keltainen malli mikä itellä on vieläkin normi lukkona toimi optisesti, siellä kidassa on ledi lähetin ja vastaanotin kuten töllön kaukosäätimessä, valo heijastuu jarrulevystä takas ja jos tätä heijastumista häiritään eli liikuttaa lukkoa niin häly laukee. Joskus piti puhistaa näitä optisia antureita että herkkyys ja toimintakyky säilyi. Mutta pari vesisadetta niin hälyosa meni paskaksi ja ruostui paristotkin sisään, ei hjyvä.
Itelläkin juuri XN14. Ostin pyörän hajottamisen seurauksena, Tapiola -> omavastuu 0 €.
Vielä en ole kerennyt testaamaan, mutta kohtuu järeä tuntuu tosiaan olevan.
Oma tänä keväänä ostettu Xena toimii mainiosti. Ei ole sateesta moksiskaan, ollut takahäkissä kopan alla pyörää pestessä ja uinut oikein kunnolla, eikä mitään ongelmia. Heitin pressun pyörän päälle kerran kun oli lukko jo paikallaan eikä ongelmia kun ei se itse lukko liikkunut - muutenkaan ei ole hälytellyt turhista. Herkkyys ei siis ole ongelma, jos panee pyörän sivuseisontatuelta käymään niin alkaa piipittää vasta kun nousee päälle ja ottaa pyörän tuelta pois. Pelastanut muuten jo 3 kertaa lukon kanssa ajamaan lähdöltä http://www.moottoripyora.org/iB_html...jumpie_prv.gif eli varsin positiiviset kokemukset on.
Minulla on tuo "uusi" hopeanvärinen XN14 joka on pelannut muutaman viikon ihan hyvin.
Yksi pointti jonka myyjä mainitsi sen käytöstä/asentamisesta on se, että jos se valosilmä osuu jotenkin osittain levyssä olevan kevennysreiän kohdalle, siitä aiheutuu helposti vikahälytyksiä. Itse olen ilmeisesti tämän vuoksi joutunut pari kertaa vaihtamaan lukon eri kohtaan kun hetken paikoillaan oltuaan alkoi voihkimaan. Uuteen kohtaan siirrettynä viihtyi sitten taas hyvin.
Ja se valosilmä ja vastaava heijastuskohta toisella puolella kitaa on tosiaan syytä putsata aika ajoin, jarrulevyt usein eivät ole kovin puhtaita joten skeidaa joutuu lukon silmäänkin. Pumpulipuikkoon alkkomahoolia ja pyyhkäisy.
Teidän kokemusten perusteella taidan hankki omaan mopoon XN14:sen
kotisivut
Nyt en enää muista oliko joskus kokeilemani levyjarrulukko xenan valmistama. Ei kuitenkaan ollut kovinkaan pitkään käytössä turhien hälytyksien vuoksi.
Sitten vielä sekin huono puoli. Riitti kun pistin testi mielessä hieman isomman purukumin sireenin aukkojen päälle niin sireenin voimakkuus vaimeni kummasti. Eli sireenin voimakkuus vaimeni kun tukki sireenin paikan aukot.
Älä hanki. Mulla oli jatkuvasti turhia hälyytyksiä, ja en enää jaksanut juosta Tokimotossa, mistä laitteen olin hankkinut. Ei muuta kun paristot hevon kuuseen, niin turhat hälyytykset lakkas. Tosin tavallisen levylukon ilman häläriä olisi saanut halvemmallakin.Lainaa:
(uusiomotoristi @ Kesä. 23 2008,18:40) kirjoitti
Ihan positiivisia kokemuksia mulla ainaskin, kunhan vain muistaa putsailla sitä lukkoa aika ajoin varsinkin vesisateiden jälkeen (tuntuu tuo vesi kuskaavan kaikennäköstä likaa sinne silmään & peiliin). Malli on XN-15.