Kaadoin alkukeväästä pyöräni. Honda CBR 600, etukate, sivukate, vilkku, peili yms paskaksi.
tässä vähän kertomusta miten homma on tähän mennessä edennyt:
Soitin bike worldiin huhtikuun ekalla viikolla, puhelu meni lyhennettynä suurinpiirtein näin:
mä:"Terve, kaadoin pyörän ja katteet ja muuta pientä meni rikki. koskas ehtisitte laittaa mopon kuntoon?"
bw: "kuukauden jonot on kun on noita kevähuoltoja"
mä: "Ai niin pitkät, voi paska."
bw: "meneeks toi muuten vakuutukseen?"
mä: "juu menee"
bw: "Ai, no tuo mopo tänne. laitetaan osat heti tilaukseen ja sitten pistän osat paikalleen kun ne tulee"
Vein pyörän bike worldiin huhtikuun ekalla viikolla. kaveri valokuvasi vauriot, lupasi hoitaa asian vakuutusyhtiön kanssa ja sanoi laittavansa osat HETI tilaukseen. sovittiin että hän soittaa minulle heti kun jotain edistystä asiassa on tapahtunut.
Ja samalla kun vauriot korjataan niin pyörään tehdään myös kevät huolto, ketjut, kytkin, öljyt, jarrut yms. sekä katsotaan että missä vika kun pyörä hyytyy 7000 kierroksen kohdalla.
menee 3 viikkoa eikä bike worldistä kuulu vieläkään mitään, siispä minä soitan sinne.
mä: "Moro. siitä cebarista, joko on kunnossa?"
bw: "ootas kun vilkaisen.... niin joo ei oo osat vielä tilauksessa"
mä: "hähttp://www.moottoripyora.org/iB_html...fused_orig.gif mitäs tää nyt on?"
bw: "no kun vakuutusyhtiöstä sanottiin että haluat tästä kertakorvauksen eikä pyörää laitetakkaan kuntoon"
mä: "kertakorvaus? en mä ole sellaista minnekään ilmoittanut. ei tullut mieleen soittaa mulle ja tarkistaa asia?"
bw "niin joo, no pistän osat nyt tilaukseen. ja laitetaan pyörä vaikka ajokuntoon nyt niin heti kun mahdollista ja loput osat paikalla sitten kun ne tulee."
mä: "no ei kai siinä muukaan auta. soittele kun pyörä on ajokunnossa"
bw: "joo totta kai"
menee 2 viikkoa, ei mitään yhteydenottoja. siispä minä soitan taas bike worldiin.
mä: "siitä cebarista, joko on ajokunnossa?"
bw: "tota toi on vissiin aika erikoinen väri kun ei osia saa vissiin suomesta? pitää laittaa tilaukseen osat maailmalta"
mä: "pitää?? siis mitä helvettiä, eikö ne osat ole vieläkään tilauksessa??
bw: "onon, kestää vaan tulla kun ei saanut suomesta"
mä: "jaha, no jos sitten ajelen ilman katteita että pääsen edes vähän ajelemaan tämän kesän aikana. onhan pyörä kuitenkin ajokunnossa jo?"
bw: "no en mä sitä huoltoa vielä oo tehnyt kun aattelin et tehdään kaikki sit samalla kun katteet pitää kuitenkin irroittaa molemmilla kerroilla"
mä: "ei jumalauta. no odotellaan osia. soittele kun jotain uutta tapahtuu"
bw: "juu tottakai"
Lähdin parin viikon lomalle joten en soitellut melkein 3 viikkoon bike worldiin, sieltä ei tietenkään tullut yhtään tilannetiedotusta. ajattelin että varmasti pyörä on kunnossa kun palaan suomeen.
soitin bike worldiin kesäkuun 3. päivä.
mä: "jaaha, cebari varmaan kunnossa viimeinkin?"
bw: "joo tota, eilen tuli viimeinen osa eli nyt vaan osat paikalleen ja pääset ajamaan"
mä: "no hienoa, koskas voin tulla hakemaan mopon pois?"
bw: "katotaas...hmmm kymmenes...eiku... joo 14. päivä olis vapaa aika, jos teen sen silloin"
mä: "mitämitämitähttp://www.moottoripyora.org/iB_html...fused_orig.gif melkein 2 viikon päästä? "
bw: "joo on vähän kiireitä"
mä: "no etkö sä voinut varata mulle aikaa silleen et kun osat tulee niin voisit heti laittaa pyörän kuntoon?"
bw: "no enhän mä ennen voi aikaa varata kuin mulla on osat"
mä: "jaaha, no tulen hakemaan pyörän silloin 14. päivä, sovittu näillä puheilla nyt sitten"
bw: "joo, tuu silleen vähän ennen kuutta niin on kunnossa"
kaveri ei siis edes vielä tiedä mikä vika siinä on kun se hyytyy 7000 kierroksen kohdalla mutta ilmeisesti aikoo kuitenkin saada sen valmiiksi juuri kuudeksi... huolestuttavaa.
jossakin välissä soitin vielä kerran bike worldiin ja kyseinen huoltomies oli silloin sairaslomalla. kukaan muu ei tietänyt pyöräni tilanteesta yhtään mitään, käskettiin vaan soitella uudelleen kun kaverin sairasloma on ohi.
eli tänään haen pyöräni kuuden maissa. oli pyörä missä kunnossa tahansa niin tähän puljuun se ei enää jää. soitin vakuutusyhtiöön, heidän puolesta on ok jos vaihdan korjaamoa.
2.5kk kestänyt eikä paikka ole saanut pyörää edes ajokuntoon, eikä kertaakaan soittanut minulle lupauksista huolimatta. vittusaatana