Harley ohjelmaa katselin Discoveryltä.
Harley-Davidsonin historiasta ohjelma lähti, tullen sitten HelvetinEnkeleihin ja muihin mp-clubeihin.
Juontaja sanoi, että enemmän nämä "jengit" ovat pyörämerkille mainetta ja kunniaa tuoneet kuin se, että poliisi ajaa myös Harrikalla.
Mietin vain tätä nykyistä suuntausta tässäkin foorumissa.
Viimeisin kommentti, joka minua ihmetytti oli tuo KawaGT:n vastaus Kurapolun aiheessa.
Se, että tästä harrastuksesta yritetään väkisin vääntää mallikansalaisten harrastus.Kaikki, mikä vilahtaa asetusten ulkopuolelle, tai edes haiskahtaa sille et joku on tehnyt itsenäisen ratkaisun tienpäällä,saa heti hereille kymmenen tai parikymmentä sormenheristäjää.
Olisikohan tosiaan niin kuin joku viisaampi sanoi.
Hyväosaiset, mukavasti toimeentulevat ihmiset ovat omineet harrastuksen itselleen.He eivät missään tapauksessa halua tulla samaistetuiksi lainrikkojiin.He haluavat epätoivoisesti päästä moottoripyöräilyn perinteisestä maineesta eroon?
Ja siitä sitten johtuisi tämä sormienheristely ja hyihyi-kuoro, joka aiheesta.Valitus vakuutusmaksujen nousemisesta ja poliisin tiukentuneesta asenteesta.
Mutta kun moottoripyöräilyyn kuuluu niin vahvasti kapinallinen elämäntapa.
Minä itse rikon tietoisesti sovinnaisia käsityksiä naisesta ja naisen paikasta.Siinä kun työpaikan pihasta miehet lähtee kunniallisesti perheautolla, minä lähden mp:llä.
Se ON kapinaa.
Mutta kun harrastuskin on sitten niin monimuotoinen.
Tuskin GoldWingin kuljettajaa kukaan epäilee Helvetin Enkeliksi.
Kyykkypyörät nyt lähinnä sitten mielletään Bombereiksi, tuskin niitäkään kaikkia.Mustat nahkatakkimiehet Harrikan selässä saa kylmät väreet juoksemaan kunniallisen kansalaisen selkäpiitä pitkin.
Vanhempi herrasmies tai nainen customin selässä taas ei pelota ketään.Rottapyörät kyllä saattaa nostaa hiuksia pystyyn, mutta kiinnostavat ihmisiä kylläkin.Kopterit ovat oma lukunsa.Ne herättävät kiinnostuksen erikoisella runkorakenteellaan.
En missään tapauksessa haluaisi, että harrastus latistetaan hajuttomaksi, mauttomaksi ja värittömäksi.
Epätavallisesta ne legendat syntyvät....ei siitä että kuljemme maistraatin myöntämä "hyvän tytön" kunniakirja otsaan liimattuna- kunnon käytöksestä.
En oikein tiedä, mistä tulee tuo kummallinen ajatus, että meidän pitää olla kunnolla, etteivät vakuutusmaksut nouse ja liikennekuri tiukkene.
Nuo kaksi asiaa ovat yhteiskunnan trendi tällä hetkellä ja se koskettaa autoilijoita yhtä paljon kuin meitäkin.
Väki on vain muuttunut niin kumman herkkänahkaiseksi ja araksi.
Kohta mennään joukolla puskan taa piiloon, jos näyttää siltä että poliisi partioi kyseisellä tiellä.
Tarkoitan tällä, että homma alkaa olla jo vainoharhaista.
No niin suolatkaas nyt sitten.... http://www.moottoripyora.org/iB_html...ons/tounge.gif