Olen nyt yrittänyt selvittää tätä pientä mutta häiritsevää ongelmaa kaikin mahdollisin tavoin ja kun ei näytä selviävän, niin täytyy kysyä täältä apua / vinkkejä...
Ostin (yksityiseltä) Arrowin hiilari bolt-onin (e-hyväksytty), joka oli ollut hetken kiinni -05 mallisessa 750 gixerissä omaan k4 kusiaiseen. Ostin pöntön Akrapovicin tilalle lähinnä tuon e-hyväksynnän ja Arrowin hieman hiljaisemman äänen (ilman db-killeriäkin) takia...
Heti asennuksessa tuli vastaan sellainen ongelma, että pöntön ympäri tulevan pannan ruuvinreikä jää noin 1,5 senttiä alemmaksi, kuin jalkatapissa oleva pultinreikä. Vaimennin istuu muuten hienosti paikoilleen ja kun kokeilin vielä varmuudeksi vanhaa Akraa ja orkkispönttöä, niin ne istuivat heittämällä paikoilleen ja tämä pultinreikä oli näillä kahdella heti kohdallaan...
Pannan sai kyllä kiinni, kun vaimenninta veti voimalla ylöspäin ja jalkatapissa oleva tärinän vaimenninkumi antaa pultin asettua vinoon, mutta näyttää vaan hieman rumalta, kun tuo pultti on melkoisen vinossa alaspäin...
Kokeilin viilata tuota pannan pultinreikää isommaksi (soikeaksi) niin että vaimennin pääsisi alemmas ja se auttoikin hieman, mutta edelleenkään ei istu täydellisesti.
Olen yrittänyt keksiä että missä mättää, mutta en ole keksinyt ja niinpä lähetin kyselyn ongelmasta Arrowin tehtaalle kuvien kera, mutta he totesivat kuvista että vaimennin on koottu oikein, eivätkä ole ennen kuulleet moisesta ongelmasta. Ehdottivat vain että jos pyöräni alkukäyrästö on jotenkin vääntynyt, mutta tuskinpa on koska muut istuvat siihen täydellisesti !?
Vaimennin on tälläkin hetkellä pyörässäni kiinni ja kyllä sen kanssa nyt voi elää, vaikka tuo pannan kiinnityspultti onkin vinossa alaspäin melkoisesti... Mutta ajattelin silti kysyä, josko jollain muulla olisi ollut joskus vastaavanlaista ongelmaa !?
Jotenkin vaan häiritsee tällaista luonteeltaan hieman "perfektionistiä", jos joku paikka irvistää, tai ei istu kunnolla. Ja koska muuten olen tyytyväinen pöntön ulkonäköön ja ääneen, niin en viitsisi sitä poiskaan vaihtaa...