Yli 35 vuotta aktiivisesti liikenteessä useimmilla mantereilla ja suurimmissa kaupungeissa, kolaroimatta (pl. viimekesän lipat, jossa syynä ei ollut ylinopeus, vaan tielaitoksen erikoinen) ja kenellekkään kolaria aiheuttamatta.
Nyt sitten se viimeinen nalli napsahti Pieksänmäki-Suonenjoki välillä kun olivat muuttaneet entisen 100 km/h -> 80 km/h. Jossain tyhjällä korpitaipaleella asia unohtui, kun tieolosuhteet ei ollut muuttunut ja minun tuurilla tietenkin Suonenjoen konstaappelit tuli vastaan ja eikun sakot (108 km/h). Se on sitten 4:nnet kahdessa vuodessa ja poliisi määrittää nyt minut riskikuljettajaksi, joka alvariinsa häiriköin tiellä ja aiheutan liikenneriskejä, jos en muille niin ittelle. Onneksi aina valpas virkavalta suojelee meitä jopa itseltämme. Liikenteessä kyllä tuppaan noudattamaan tilanteen vaatimaa huolellisuutta ja jopa nopeuksiakin ja kaiketi siksi olenkin kolareilta säästynyt. Kertokaa olenko jo niin paatunut, kun jotenkin ei vaan tunnu ollenkaan että olisin kriminaali, vai puuttuuko minulta joku geeni tai hivenaine, kun en osaa näihin kuvitteellisiin rikoksiin suhtautua niiden vaatimalla vakavuudella. Poliisit kyllä aina yrittää sitkeästi opastaa.... entäs jos tielle putoaa meteori, hirvi, lentokone tms. ja sulla on liikaa nopeutta, mitenkäs sitten suu pannaan. Ja minä intän vastaan, että jos minulla on riittävästi nopeutta, se meteori, hirvi tms. voikin pudota minun taakse ja minä nopeuden avulla pelastun. Mut se minun väittämä on yleensä aina väärä äänin 2-1. Minä en vaan ymmärrä liikenteen syvintä olemusta, yrittää nuoret konstaappelit aina minua-kriminaalia- opastaa kaikki kolme partahaiventa vapisten. (Kyyninen: toim.huom)
No summa summarum. Kortti lähtee, elinkeino vaikeutuu, sakkoja olen maksanut, tai on maksussa n. 2500 €, enkä vieläkään tajua rikoksieni vakavuutta. (Hoitolaan tuommoinen joutaisi
* *
http://www.moottoripyora.org/iB_html...ticons/mad.gif )
Ja ennekuin besservisserit alkaa todistella kuinka tärkeää on noudattaa liikenteessä sallittuja nopeuksia.... Olen samaa mieltä, mutta jos ei ole liikennettä onko rikollinen todella noin vaarallinen?
Onneksi tulomatkalla oli sen verran räntää ja kylmää, ettei pahemmin edes haluttanut ajaa yli sallittujen.
Erilainen Vappu *
http://www.moottoripyora.org/iB_html...jumpie_prv.gif
Ai niin, tietääkö kukaan miten nuo (erityisesti Suonenjoen) poliisit saadaan kiusaamaan kanssaihmisiään noin rankasti? Hoituuko asia lääkityksellä, vai kasvatetaanko niitä erityiskeinoin, kuten herkkusieniä? (Pimeässä ja pa...ssa)
Minusta ei kyllä olis tohon hommaan!